به گزارش ایرنا، علی شمشیری روز چهارشنبه در اولین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرسین افزود: با وجود محدودیت های مالی اقدام های خوبی در سطح استان انجام شده و در این راستا می توان به ساماندهی، غربال گری و اسکان یک هزار و 400 نفر از معتادان اشاره کرد.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کرمانشاه تصریح کرد: شبکه های ماهواره ای از عوامل مهم فرهنگی و تشدید کننده مصرف مواد مخدر، تغییر الگوی مصرف از سنتی به صنعتی و پایین آمدن سن اعتیاد در جامعه هستند.
شمشیری اظهار داشت: در خصوص مبارزه با مواد مخدر ایران مقام اول را در جهان دارد و در این راه متحمل هزینه های زیادی شده و چهار هزار شهید مبارزه با مواد مخدر گواه این امر است.
تجهیز بیش از 100 خانه ورزش روستایی در سطح استان و ایجاد سرپناه شبانه در شهر هرسین از دیگر موارد مطرح شده توسط شمشیری بود.
فرماندار هرسین نیز، نقش جوانان و خانوده ها را در مبارزه مواد مخدر مهم دانست و افزود: خانواده ها هشدارهای مواد مخدر را جدی گرفته و فرزندان خود را کنترل کنند.
امیر شاه آبادی افزود: برنامه ریزی از طریق شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر از مهمترین راهبردهای کاهش آسیب های اجتماعی و فرهنگی ناشی از مواد مخدر خواهد بود.
وی اظهار داشت: مبنای فعالیت ها و برنامه های سالجاری شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر هرسین براساس منویات مقام معظم رهبری، تأکیدهای ریاست جمهوری و وزیر کشور بعنوان دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور خواهد بود و ما نیز باید هدفمند و مؤثر در این مسیر حرکت کنیم.
وی تصریح کرد: وزیر کشور در سفر اخیر خود به کرمانشاه با حضور در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان برنامه ها و منویات مقام معظم رهبری را در راستای مبارزه با مواد مخدر را به اعضا اعلام کردند که حجت بر همه تمام شده باشد و مسئولان می بایست مجدانه در این جهت بکوشند.
فرماندار هرسین افزود: اجرای طرح های قابل اجرا و ایجاد بانک های اطلاعاتی مبتنی بر داده های آماری صحیح در حوزه های آموزش، پیشگیری، مقابله و مناسب سازی فضای شهری در راستای مبارزه با مواد مخدر دستاوردهای مثبتی در کاهش آسیب ها خواهد داشت.
شهرستان هرسین با جمعیتی افزون بر 85 هزار نفر در 44 کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده است.
8066/7447 خبرنگار:مجید رحمتی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.