به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز ایده پور روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی با عنوان تولید و اشتغال با جمعی از جوانان بخش مرزی باینگان افزود: دولت با پرداخت وام و تسهیلات کم بهره و بلندمدت و جوانان با علاقه و تخصص می توانند بزرگترین مشکل کشور را در این برهه زمانی که اشتغال است، حل کنند.
فرماندار پاوه اضافه کرد: توسعه تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که مردم مشارکت کنند و دولت نیز با فراهم کردن زمینه های لازم حمایت کند.
وی با بیان اینکه کارآفرین نمونه کشور از جوانان روستای زردویی باینگان است، گفت: جوانان این بخش مرزی با تلاش، تخصص و توانمندی مثال زدنی خود فعل بازگشت به خویشتن و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها را به خوبی صرف کردند.
وی حضور حدود 12 هزار گردشگر در تعطیلات نوروز امسال در باینگان و روستای زردویی را ناشی از فعالیت و تلاش جوانان این بخش و گروه نیک اندیشان آن دانست و گفت: امسال فقط سیاه چادر ورودی باینگان بیش از 110 میلیون ریال درآمد ناشی از فروش غذاهای محلی و سنتی و صنایع دستی داشته است.
فرماندار پاوه، موضوع آموزش را در ایجاد اشتغال بسیار مهم دانست و آمادگی کارگروه اشتغال شهرستان را برای پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از طریق بانک کارآفرینی امید برای اجرای طرحهای اشتغال زا اعلام کرد و گفت: در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتعال نامگذاری شده، دولت فقط با پرداخت تسهیلات کم بهره می تواند زمینه تولید و اشتغال جوانان را فراهم کند و بانکها باید در این راستا همراه دولت و جوانان شوند.
در این نشست جوانان کارآفرین باینگانی به بیان نقطه نظرات و طرحهای در دست اجرای خود پرداختند و مهمترین خواسته خود را برای تولید و اشتغال احداث راه دسترسی به مراتع به منظور توسعه گردشگری و احیای دامداری، رنبورداری و باغداری عنوان کردند.
پرداخت وام های کم بهره و بلندمدت نیز مهمترین درخواست جوانان کارآفرین برای تولید و اشتغال بود.
بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه در استان کرمانشاه می باشد که با بیش از 10 هزار نفر جمعیت در 120 کیلومتری شهر کرمانشاه قرار دارد.
7448/8066 خبرنگار:محمدهادی زامیاد ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.