مجتبی نیک کردار روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: در گذشته خطاهای زیادی در پیش بینی های صورت گرفته رخ می داد اما با افزایش امکانات امروز شاهد پیش بینی های دقیقی هستیم.
وی افزود: علم هواشناسی علمی پیچیده و سخت است که دستیابی به آن نیازمند تخصص و مطالعه بسیار است چرا که این علم در برنامه ریزی های مختلف اثرگذار و کمک زیادی به مسئولان می کند.
نیک کردار ادامه داد: هواشناسی سازمانی تخصصی است و لازم است بهترین امکانات و پیشرفته ترین تجهیزات در اختیار کارشناسان آن ها باشد تا بتوان اطلاعات دقیقی از آخرین داده های جوی بدست آورند.
معاون استاندار کرمانشاه گفت: طی چند سال اخیر نیز اقدام های خوبی در هواشناسی استان صورت گرفت به گونه ای که اکثر پیش بینی های آنان تحقق یافت و اخطاریه های لازم در مواقع بارش های شدید برف و باران و همچنین وقوع پدیده گرد و غبار صورت گرفت.
وی در پایان گفت: تلاش می کنیم تا امکانات بهتری را فراهم و در اختیار اداره کل هواشناسی کرمانشاه قرار دهیم.

** سرمایه گذاری در بخش هواشناسی به نفع اقتصاد جامعه خواهد بود
طهمورث الیاسی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه نیز در این جلسه اظهار کرد: از آن جایی که علم هواشناسی با بسیاری از بخش ها در ارتباط است، گفت: یکی از بخش هایی که با سرمایه گذاری در این بخش منتفع می شود بخش اقتصادی است.
وی گفت: ارائه دقیق پیش بینی می تواند در برنامه ریزی کوتاه و میان مدت دستگاه ها اثرگذار باشد بنابراین لزوم پیش بینی دقیق در دنیای امروزی بسیار مهم و اثرگذار خواهد بود.
الیاسی ادامه داد: یکی از مسائلی که به پیش بینی دقیق هواشناسی ارتباط پیدا می کند، راجع به مساله گرد و غبار است که در همین راستا تلاش هایی برای مهار آن با کمک دانشگاه رازی و محیط زیست کرمانشاه و دانشگاه سوئد از سال گذشته آغاز و تجهیزاتی خریداری شده است.
وی در پایان گفت: تمام تلاش خود را برای فراهم کردن امکانات لازم و تخصیص اعتبار برای خرید تجهیزات برای اداره کل هواشناسی کرمانشاه به کار می بندیم چرا که سود این کار در نهایت برای مجموعه استان خواهد بود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermansha@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.