به گزارش خبرنگار ایرنا، داوود پرهیزگار روز سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه که در سرسرای جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: طی سال های اخیر بیشتر کشورهای دنیا سرمایه گذاری خوبی روی بحث هواشناسی کرده اند.
وی با بیان اینکه کشور آمریکا سالانه بالغ بر چهار میلیارد دلار در بخش هواشناسی هزینه می کند، افزود: این هزینه در کشور چین به سه میلیارد دلار و در ژاپن به 750 میلیون دلار می رسد.
پرهیزگار ادامه داد: در حالی شاهد این سرمایه گذاری های عظیم در چنین کشورهایی هستیم که اعتبار سالانه سازمان هواشناسی ایران تنها به 30 میلیون دلار می رسد.
رئیس سازمان هواشناسی ایران تصریح کرد: با این وجود و با وجود تنگاهای مالی، امکانات ضعیف و نیروی کارشناسی اندک همکاران ما در استان های مختلف بسیار خوب عمل کرده و شاهدیم حوادث مختلف جوی را به خوبی پیش بینی و اخطاریه های لازم را به موقع صادر می کنند.
وی گفت: نمونه اخیر آن سیلاب اخیر در استان های واقع در غرب و شمال غربی کشور بود که دو سه روز قبل از وقوع اخطارهای لازم داده شد اما متاسفانه آنگونه که باید توجه نشد و شاهد حوادث تلخی بودیم.
پرهیزگار یادآوری کرد: در عین حال عملکرد بسیار خوب هواشناسی طی چند سال اخیر باعث شد تا اعتماد مردم نسبت به این سازمان افزایش یابد به گونه ای که حجم مراجعه به سایت سازمان در سال 95 حدود چهار برابر نسبت به سال 92 افزایش داشته است.
رئیس سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر اینکه پیش بینی 100 درصدی امکان پذیر نیست، یادآوری کرد: با این حال پیش بینی های همکاران ما در بخش های مختلف بسیار نزدیک به واقعیت است و باید از تک تک آن ها قدردانی کرد.
وی در پایان با قدردانی از تلاش های شاهرخ پارسا مدیرکل سابق هواشناسی استان کرمانشاه، ابراز امیدواری کرد تا محمد خسروی مدیر جدید بتواند خدمات خوب و مطلوبی را به مردم این استان ارائه کند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermansha@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.