حمیدرضا فتاح در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به مرسولات صادره از استان در سال 95 اظهار داشت: در سال گذشته 10 میلیون و 924 هزار و 742 مورد مرسوله از استان صادر شده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال 94 با تعداد 10 میلیون و 720 هزار و 174 مورد رشد دو درصد داشته است.

مدیر کل پست استان کرمانشاه با بیان اینکه مرسولات وارده به استان کرمانشاه در سال گذشته   نسبت به مدت مشابه سال 94،  21 درصد رشد یافته است، گفت: تعداد مرسولات وارده به استان کرمانشاه در سال گذشته 9 میلیون و 856 هزار و 929 بود که تعداد مرسولات وارده در سال 94، 8 میلیون و 187 هزار و 408 مرسوله بوده است.

وی با اشاره به اینکه 102 فقره صندوق منصوبه پست در شهرستان کرمانشاه وجود دارد، عنوان کرد: از ابتدای سال 95 تاکنون تعداد 10 هزار و‌300 امانت پستی در استان کرمانشاه توزیع شده است.

فتاح با اشاره به اینکه در سال 94 تعداد 7742 امانت پستی در استان توزیع شد، افزود: توزیع امانت پستی در سال 95 در استان کرمانشاه نسبت به مدت مشابه سال 94، 33 درصد رشد داشت.

وی با اشاره به تعداد 440 واحد پستی در استان کرمانشاه گفت: سرانه پستی استان نسبت به میانگین کشوری در سال 95، مقدار  5/7 و در سال 94، 5/6 اعلام شده است.

مدیر کل پست استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در سال گذشته 141 هزار و پنج نفر در استان کرمانشاه برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند، اظهار کرد: کارت ملی هوشمند دارای کاربردهای مختلفی از جمله امضای دیجیتالی و تصدیق هویت بوده که افزایش علاقه‌مندی برای دریافت این کارت را فراهم کرده است.

 وی عنوان کرد: در ابتدای هر روز پس از ورود اطلاعات مرسولات به تلفن همراه نامه رسانها، موزعین به‌وسیله این دستگاه موسوم به PDA موزع، مرسولات مذکور به گیرنده تحویل و به صورت الکترونیکی امضا دریافت می‌کنند و سپس این اطلاعات در سرور مرکزی توزیع الکترونیکی پست ثبت و ضبط می‌شود.

مدیرکل پست استان کرمانشاه افزود: با راه‌اندازی توزیع الکترونیکی در استفاده از کاغذ، تجهیزات اسکن و وقت صرفه‌جویی صد درصدی ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته تمبر و نقش تمبر که به عنوان هزینه‌های پستی بر روی مرسولات پستی استفاده می‌شد، حذف شد، گفت:  شناسه‌های الکترونیکی بر روی لیبل‌های پستی جایگزین آن شد.

فتاح افزود: با این اقدام در هزینه‌های چاپ تمبر و خرید دستگاه‌های نقش تمبر صرفه‌جویی و استفاده بهینه از وقت و‌افزایش ضریب سرعت در عملیات پستی انجام می‌شود.

وی راه‌اندازی برنامه جامع مبادله پستی را یکی دیگر از اقدامات کاربردی سال 95 دانست و اظهار کرد: مزیت این برنامه سرعت در تجزیه، رهسپاری، توزیع مرسولات و امکان پیگیری‌های دقیق تر مرسولات در شبکه پستی کشور است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 620291
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.