به گزارش روز دوشنبه ایرنا؛ داود ناصری امید در نشستی با حضور مدیر کانون صندوق بازنشستگان استان کرمانشاه در اداره کل فنی و حرفه ای استان افزود: براساس تفاهم نامه ای که بین صندوق بازنشستگی کشور و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان منعقد شد، این اداره کل آمادگی کامل برای ارائه خدمات آموزش مهارتی به قشر بازنشسته را دارد.
او بابیان اینکه تحصیلات دانشگاهی و آموزش عالی در جامعه امری مهم به شمار می آید یادآورشد: بهتر است دانشجویان در کنار گذراندن رشته تحصیلی، یک مهارت و تخصص مرتبط با رشته خود را نیز فرا گیرند.
وی به ظرفیت آموزش عمومی رسانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: نهادینه شدن فرهنگ مهارت آموزی در جامعه به‌ویژه در میان خانواده‌ها نیازمند فرهنگ سازی در بین اعضای خانواده ها است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه در ادامه اظهار کرد: این آموزش‌ها مهارت‌های خاص مورد نیاز صنعت و نیز مهارت‌های عمومی بازار کار را فراهم می‌کند و برای شاغلینی که به دلیل تغییرات فناوری دچار کاهش کارایی می‌شوند امکان به روز شدن و تکمیل مهارت را فراهم می‌کند.
وی هدف اصلی آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را تربیت نیروی کار مورد نیازدر بخش‌های مختلف جامعه و افزایش توانایی‌ نیروی جوان و متخصص دانست.
ناصری امید تصریح کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای به سبب انعطاف پذیری نشأت گرفته از خصیصه‌های بازار کار و اوضاع اقتصادی استان و نیز آموزش و ایجاد مهارت‌های لازم در افراد برای توانایی در احراز مشاغل، نقش به سزایی در اشتغال و بیکاری جوانان این استان دارد.
مدیر‌کل صندوق بازنشستگی استان کرمانشاه نیز در این نشست به عضویت 31 هزار و 298 نفر مشترک در صندوق بازنشستگی استان اشاره کرد و گفت: بالاترین تعداد دریافت کنندگان از صندوق بازنشستگان در استان را نهاد آموزش و پرورش با 63 درصد تشکیل می‌دهد.
جلیلی رحیمی صدر، جمعیت بازنشستگان استان و خانواده های آنها را بالا دانست و خواستار تقویت و ترویج فرهنگ مهارت آموزی در میان خانواده بازنشستگان در استان شد.
وی به فعالیت 9 کانون بازنشستگی در کرمانشاه اشاره و بیان کرد: بازنشستگان کشور عمر خود را صرف خدمت به جامعه کردند و جوانان باید از تجارب این سرمایه‌های غنی و ارزشمند در ادامه مسیر آن‌ها برای خدمت‌رسانی به نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کنند.
وی با ابراز خرسندی از بازدید به عمل آماده توسط جمعی از بازنشستگان از کارگاه های مهارت آموزی فنی و حرفه ای اظهار کرد: پتانسیل بزرگی برای فراگیری آموزش های مهارتی برای قشر بازنشسته وجود دارد که از این پتانسیل آموزشی علاوه بر یادگیری مهارت می توانند سب تشویق فرزندان خود برای فراگیری مهارت شوند.
وی همچنین گفت: مهارت آموزی می تواند سبب ورود افراد به بازار کار در معنای حقیقی و ایجاد شغل و کمک به اقتصاد خانواده گردد.
رحیمی‌صدر با اشاره به تلاش مضاعف و شایسته بازنشتگان نمونه استان گفت: این قشر از جامعه را می توان الگوی مناسبی برای نسل آینده‌ساز کشور دانست و افزود: جوانان باید با استفاده از تجارب پیشکسوتان و بازنشستگان درس بگیرند و در فراگیری فن، مهارت و تخصص به جامعه در راستای ایجاد اشتغال و کارآفرینی کمک نمایند.
دوره های آموزش فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در 25 مرکز دولتی و 250 آموزشگاه بخش خصوصی ارائه می شود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.