مجتبی فتح‌الهی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه از شرکت 2500 کرمانشاهی در اعتکاف ماه رجب امسال خبر داد و اظهار داشت: خدمت به معتکفین توفیق بزرگی است که خداوند متعال به ما عنایت کرده و باید تلاش کنیم تا این توفیق را حفظ کرده و آن توشه آخرت خود قرار دهیم.

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه این مراسم معنوی در 50 مسجد (شهری و روستایی) استان کرمانشاه در حال برگزاری است، گفت: مراسم اعتکاف بانوان در مسجد جامع شهرستان کرمانشاه و برای مردان در مساجد آیت‌الله بروجردی و حاج شهباز خان برگزار شد.

وی افزود: این مراسم از سحر روز 22 فروردین ماه مصادف با 13 رجب تا افطار روز 24 فروردین، 15 رجب در مساجد مذکور در حال برگزاری است.

فتح‌الهی نژاد با اشاره به اینکه بیش از 5000 نفر در اعتکاف ماه رجب سال 95 در استان کرمانشاه شرکت کردند، گفت: از مجموع این تعداد 2500 نفر از معتکفین در شهرستان کرمانشاه بودند.

معاون فرهنگی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه هزینه ثبت نام برای حضور در این مراسم را 200 تا 300 هزار ریال اعلام کرد و افزود: در این مراسم معنوی مبلغین، روحانیون، قاریان قرآنی و سخنرانان استانی و کشوری حضور دارند و مراسمات محفل انس با قرآن، جشن ویژه اعیاد رجب و مراسم اعمال ام داوود نیز برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: 2000 نفر از معتکفین کرمانشاهی، امسال خواهر و 500 نفر نیز از برادران هستند.

فتح‌الهی نژاد با اشاره به اینکه ماه رجب آغاز فصل نیایش و مقدمه‌ای بر شعبان برای آماده‌سازی و خودسازی ماه مبارک رمضان است، بیان کرد: براساس روایات سنت پسندیده اعتکاف در ایام‌البیض ماه رجب و ماه رمضان برگزار می‌شود که فرصت مناسبی برای توبه و گرایش بیشتر به سوی خداوند و دوری از هرگونه معصیت است.

وی به نقش اعتکاف در اعتلای روحی جوانان اشاره کرد و افزود: مراسم اعتکاف جهت تزکیه روح و ترغیب جوانان اثر گذار و پیش درآمدی برای خودسازی و حضور معنوی جوانان در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی است.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 614512
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.