شهاب نادری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با اشاره به شایعاتی که در فضاهای مجازی در رابطه با آسیب سد داریان منتشر شده است اظهار داشت: خوشبختانه سد داریان آسیب ندیده و تنها آسیب‌دیدگی سد مربوط به قسمت نیروگاهی است که بخشی از موتورخانه آن دچار آبگرفتگی شده است.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شب گذشته سه طبقه از ساختمان نیروگاه سد داریان دچار آبگرفتگی شد گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در رابطه با این حادثه شرکت سراب قصد تخلیه آب از تونل آب‌بر را داشته که این تونل به توربین شیر پروانه‌ای در طبقه پایین نیروگاه وصل بوده است.

نادری با اشاره به اینکه در ظاهر این شیر پروانه‌ای نیروگاه بیش از حد متعارف و غیراصولی باز می‌شود، عنوان کرد: در نتیجه ظرفیت و تحمل پمپ‌های مکش و تخلیه آن کمتر از جریان آب بوده و آب از این شیرهای وارد طبقات می‌شود.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود آبگرفتگی در طبقه اول کلیه توربین‌ها و تابلوهای گران‌قیمت زیر آب می‌رود، بیان کرد: هم اکنون اکیپ‌هایی برای تخلیه آب در این حوزه مستقر شده‌اند​.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این سهل‌انگاری از لحاظ مالی خسارت میلیاردی به سد وارد کرده است، گفت: از لحاظ زمانبندی نیز مدتی طول خواهد کشید که وضعیت به حالت اولیه برگردد.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه خود شد مشکل پیدا نکرده و تنها مشکل نشت آب در قسمت نیروگاه به وجود آمده است اظهار کرد: مردم به هیچ وجه به شایعات فضای مجازی توجه نکنند و‌ مدیریت بحران استانداری نیز جهت اطلاع‌رسانی اوضاع هر لحظه وضعیت روستاها و شهرهای اطراف رودخانه را رصد تا مردم از لحاظ روانی آسودگی خاطر پیدا کنند.

نادری افزود: مجموعه هلال احمر، شهرداری، سپاه آمادگی کامل برای مقابله با هر گونه بحران احتمالی در این رابطه را داشته باشند.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 613171
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.