کیاست امیریان سه شنبه در گفتگو با ایرنا، اظهارداشت: یکی از لوله های خطوط فرعی انتقال آب سد داریان دچار مشکل فنی شده و در پی آن آب وارد اتاقک سد شده است.
وی با بیان اینکه مشکل ایجاد شده جدی نیست و به زودی برطرف می شود، گفت: اکنون کارشناسان شرکت آب منطقه ای در حال برطرف کردن مشکل هستند و به نظر می رسد حداکثر تا 2 روز آینده این مشکل کاملا برطرف شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه با بیان اینکه میزان خسارت به سد داریان جزیی است، تصریح کرد: دیواره سد و سایر بخش های آن در سلامت کامل است و جای نگرانی وجود ندارد.
فرماندار پاوه نیز امروز شایعه شکستگی دیواره سد داریان را به شدت تکذیب کرد و افزود: سد داریان و تاسیسات نیروگاهی دو مقوله مجزا از همدیگر هستند و مشکل به وجود آمده در نیروگاه ربطی به سد ندارد.
پرویز ایده پور، در خصوص مشکل به وجود آمده خاطرشان ساخت: ساعت 10 پنجشنبه شب (96/01/21) بر اثر شکستگی لوله تخلیه آب شیر پروانه ای نیروگاه، مقادیری از آب وارد طبقه تحتانی نیروگاه داریان شد که حجم آب ورودی بیشتر از ظرفیت پمپ های تخلیه کننده نشتی نیروگاه بود که این موضوع باعث آبگرفتگی در این بخش از نیروگاه گردید که با تمهیدات معمول به سرعت آبگرفتگی کنترل گردید و پیش بینی می شود که شرایط ظرف 24 ساعت آینده به حالت عادی برگردد.
سد داریان یک سد خاکی ساخته شده روی رودخانه سیروان در نزدیکی شهر نودشه شهرستان پاوه و در مجاورت روستای داریان است.
حجم مخزن سد داریان پاوه 338 میلیون متر مکعب است و میزان برق تولیدی نیروگاه آن 500 میلیون کیلووات ساعت در سال است که یک هزار و 540 میلیارد ریال درآمد خواهد داشت.
اهداف احداث سد داریان تولید انرژی برق آبی و بهره برداری حداکثری از آب رودخانه سیروان به منظور توسعه کشاورزی عنوان شده است.
سد داریان در 25 کیلومتری شهر پاوه و 145 کیلومتری کرمانشاه واقع شده است.
7445/8066خبرنگار: سامان رحمتیان ** انتشار دهنده: علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.