به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی کرمانشاه خسرو شهبازی اظهار داشت: با توجه به پیگیری‌ها و تلاش‌های سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، به خصوص معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی این سازمان در توسعه کسب و کار، ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و تعامل مناسب با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این سازمان به عنوان یکی از دستگاههای برتر استان در زمینه ثبت اشتغال ایجادی در سامانه ملی رصد معرفی شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به اهمیت و نقش ویژه بخش کشاورزی در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است، گفت: این سازمان در سال 96 نیز همچون سنوات گذشته و با حساسیت بیشتر از تمام فرصت‌ها و ظرفیت‌های بخش کشاورزی برای ایجاد اشتغال استفاده می‌شود.

شهبازی افزود: ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه تولید محصولات کشاورزی، به ویژه صنایع تبدیلی و تکمیلی برای ایجاد اشتغال وجود دارد که کارآفرینان می‌توانند از این ظرفیت‌ها استفاده کرده و این مجموعه نیز از هرگونه فعالیتی که به افزایش اشتغال کمک کند، حمایت می‌کند.

زمان مبارزه با سن مضر غلات در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه آغاز شد

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: زمان مبارزه با سن مضر غلات در مناطق گرمسیری استان از 15 فروردین ماه سال 96 آغاز شده است.

فرهاد شریفی از لزوم مبارزه با سن مضر غلات (کیسله) در مناطق گرمسیری استان خبر داد و افزود: با توجه به بررسی‌های بعمل آمده از مزارع گندم و جو شهرستان‌های قصرشیرین، گیلان‌غرب و سرپل‌ذهاب تراکم آفت سن مضر غلات در حد زیان اقتصادی است و کشاورزان باید مبارزه با این آفت را جدی بگیرند.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 2000 هکتار از مزارع گندم مناطق گرمسیری علیه این آفت سم پاشی شده است، گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود که حداکثر ظرف 5 تا 6 روز آینده مرحله نخست مبارزه با سن گندم را به پایان برسانند.

شریفی با بیان اینکه در مناطق معتدل استان کرمانشاه نیز ریزش آفت سن مضر غلات مشاهده شده است، افزود: هنوز در مناطق معتدل استان تراکم آفت در حد سمپاشی نیست.

وی با اشاره به مبارزه با علف‌های هرز در مناطق گرمسیری استان عنوان کرد: تاکنون در سطح بیش از 40 هزار هکتار از مزارع گندم و جو شهرستان‌های گرمسیری سمپاشی بر علیه علفهای هرز انجام شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه از روزهای گذشته مبارزه با علف‌های هرز در مناطق معتدل نیز آغاز شده است، گفت: کشاورزان همزمان با سمپاشی علف‌های هرز در صورت مشاهده تراکم آفت سن مضر غلات که در حد زیان اقتصادی باشد می‌توانند با مخلوط کردن سموم علف‌کش و آفت‌کش به طور همزمان با آفت سن و علف‌های هرز اقدام کنند.

وی از مبارزه با پوره ملخ در شهرستان پاوه خبر داد و افزود: تمهیدات لازم از قبیل سم و سبوس تامین شده و پیش‌بینی می‌شود حدود ‌1000 تا 1500هکتار طعمه‌پاشی انجام شود.

شریفی در رابطه با تامین سموم مورد نیاز جهت علف‌های هرز، آفات و بیماریهای غلات در استان گفت: در تامین سموم اقدامات لازم انجام گرفته و هیچ کمبودی در این خصوص نداریم و به کشاورزان توصیه می‌کنیم که سموم مورد نیاز خود را حتما از فروشگاه‌های معتبر و با دریافت فاکتور خرید تهیه نمایند.

فاز نخست سامانه گرمسیری کرمانشاه در اردیبهشت ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد

استاندار کرمانشاه گفت: فاز نخست سامانه گرمسیری کرمانشاه در اردیبهشت ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

اسدالله رازانی با اشاره به بهره برداری از فاز نخست سامانه گرمسیری در اردیبهشت ماه امسال، اظهار کرد: در این طرح آب رودخانه سیروان به مناطق گرمسیری استانهای کرمانشاه و ایلام منتقل می‌شود.

وی افزود: از 49 کیلومتر تونل این طرح برای انتقال آب تنها 100 متر آن باقی مانده که ظرف چند روز آینده به اتمام می‌رسد و شاهد بهره‌برداری از این پروژه در اردیبهشت ماه خواهیم بود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 610897
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.