به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن سلیمانی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه 163 نفر در هیأت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا استان کرمانشاه فعالیت می‌کنند، گفت: ارائه خدمات تا پایان فرآیند انتخابات ادامه خواهد داشت.
وی اظهار کرد: 22 اردیبهشت اسامی نامزدهای تائید صلاحیت شده برای حضور در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به در دست بررسی بودن کار بررسی صلاحیت نامزدهای حضور در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا توسط هیأت های اجرایی افزود: هیأت‌های اجرایی موظفند در باره داوطلبان از مراجع مربوطه استعلام بگیرند و بررسی های لازم را انجام دهند.
سلیمانی با بیان اینکه از 17 تا 21 اردیبهشت ماه نیز دوباره اعتراض به رد صلاحیت افراد بررسی می‌شود، گفت: از 22 اردیبهشت نیز کار تایید صلاحیت نامزدها به اتمام می‌رسد.
رئیس هیأت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: آنچه در بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی توسط هیات‌های اجرایی مورد توجه قرار می‌گیرد پاسخ استعلام از مراجع چهارگانه است و نظر این مراجع از نظر هیات نظارت برای تعیین صلاحیت‌ها، حجت است.
وی یادآور شد: براساس آمارهای رسمی 9 هزار و 794 نفر در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمانشاه ثبت‌ نام کرده‌اند.
سلیمانی همچنین با بیان اینکه استفاده از امکانات دولتی برای انجام وظایف هیات‌های نظارت مجاز است، تاکید کرد: باید مراقب بود که از این امکانات برای تبلیغات استفاده نشود.
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه در خصوص خرید و فروش رای نیز گفت: خرید و فروش رای به طور قطع جرم محسوب می شود و هیات‌های نظارت بر انتخابات باید در این زمینه نظارت کامل داشته باشد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.