اکبر سنجابی روز شنبه در حاشیه بازدید از 2 روستای 'برخ و بادان' در مسیر سد تنگه حمام سرپل ذهاب به خبرنگار ایرنا افزود: کار مطالعاتی و اقدام های کارشناسی برای جانمایی جدید و انتقال این 2 روستا در دست انجام است.
وی اظهارداشت: با بررسی های صورت گرفته مقرر شد کار تهیه و نقشه طرح هادی این روستاها از سوی اداره بنیاد مسکن شهرستان تهیه شود و در آینده نزدیک در محل در نظر گرفته شده، کار واگذاری قطعه های زمین ها به افراد واجد شرایط روستا صورت گیرد.
وی اظهارکرد: بنا به تصمیم اتخاذ شده، این روستاها باید خالی از سکنه شود و از این رو با همکاری ادارات ذیربط، کار موضوع واگذاری اراضی ملی به ساکنان این روستا در محدوده سد تنگه حمام در دستور کار قرار گرفته است.
فرماندار سرپل ذهاب بیان کرد: پس‌ از پایان کار مطالعاتی و تهیه نقشه برای تعیین‌ ضوابط‌ احداث و توسعه این روستا‌، مسئولان امر باید با همکاری، رفع مشکلات پیش روی آن را در اولویت قرار دهند.
سنجابی با تاکید بر لزوم استفاده مناسب از ظرفیت های صنعتی و گردشگری سد تنگه حمام سرپل ذهاب، افزود: این سد فرصت مناسبی برای بهبود وضعیت کشاورزی منطقه است که باید با برنامه ریزی مناسب از این فرصت در راستای ایجاد اشتغال مولد استفاده کرد.
وی بیان کرد: سد تنگه حمام با هدف تامین آب کشاورزی برای سه هزار و 200 هکتار زمین، تامین آب صنعت به میزان 2 میلیون متر مکعب در سال، توسعه صنعت آبزی ‌پروری، توسعه صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال مولد و بهبود وضعیت اقتصادی مردم شهرستان سرپل ذهاب ساخته شده است.
این سد که از نوع مخزنی خاکی سنگریزه ای با هسته رسی است، توانایی ذخیره 44 میلیون متر مکعب آب در سال را دارد.
سد تنگه حمام در 17 کیلومتری شرق شهر قصرشیرین قرار دارد.
شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه با بیش از 85 هزار تن جمعیت و داشتن 48 کیلومتر مرز با عراق، هفت دهستان، 226 روستا و 35 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد.
7079/7399/3012/8066 خبرنگار:سیروس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.