به گزارش خبرنگار ایرنا، عباس سروری روز چهارشنبه در یک نشست خبری که در حوزه هنری کرمانشاه برگزار شد، از جمله برنامه های این هفته را اکران فیلم های متناسب با آموزه های انقلاب اسلامی، برپایی نمایشگاه های نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی، آثار دفاع مقدس در فرهنگسراها، کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مساجد، دانشگاهها و بوستان ها عنوان کرد.
وی آیین تجلیل از خانواده های هنرمند ایثارگر، بررسی و تبیین اندیشه های شهید آوینی، دیدار اهالی هنر استان با امام جمعه، برپایی عصر شعر انقلاب به یاد شاعر انقلابی مرحوم احمد عزیری، برپایی عصر داستان انقلاب، برگزاری جشنواره نغمه ها و آواها و تجلیل از هنرمندان برجسته استان را از دیگر برنامه های حوزه هنری عنوان کرد.
وی در ادامه گفت: در این هفته از هنرمندان حوزه های مختلف هنری که آثار ارزشمندی در راستای تبیین آرمان های ارزشمند انقلاب اسلامی وهشت سال دفاع مقدس خلق کرده اند، تجلیل و آثار آنها در قالب فیلم، تئاتر، نقاشی، مجسمه سازی، عکس و غیره به نمایش گذاشته می شود.
سروری در ادامه یکی از کارهای برجسته و مهم حوزه هنری استان را در حوزه عصر ادبیات پایداری دانست و گفت: چاپ و معرفی کتاب های فرنگیس، پناهگاه بی پناه و خاطرات ملا قادر قادری که به زودی چاپ می شود را از جمله مهم ترین اقدام های حوزه هنری کرمانشاه معرفی کرد.

** بصیرت، وحدت وا ولایت مداری سه شاخصه اصلی هنرمندان انقلابی است
وی مناسبت هفته هنری انقلاب را به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی که با عنوان سید اهل قلم هشت سال دفاع مقدس در 20 فرودین 1374 دانست و گفت: به همین مناسبت از 19 تا 26 فروردین ماه از سوی شورای انقلاب فرهنگی در تقویم جمهوری اسلامی به نام هفته هنر انقلاب نامگذاری شده است.
سروری در ادامه این نشست خبری بصیرت، وحدت و ولایت مداری را سه مشخصه اصلی هنرمند انقلابی دانست و گفت: متعهد بودن، ارزشمند بودن و نگاه هنرمندانه سه ویژگی اصلی شهید آوینی بود که او را به یک هنرمند تراز اول انقلاب تبدیل کرد.
وی اظهار داشت: استکبار جهانی و منطقه ای با تمام قدرت فن آوری و رسانه ای علیه ارزش ها و مبانی فرهنگی انقلاب اسلامی یک جنگ تمام عیار فرهنگی راه انداخته که برای مقابله با آن باید یک سری برنامه های منسجم و هماهنگ هنری و فرهنگی در تمام ابعاد مختلف جامعه داشته باشیم.
وی با بیان اینکه دشمنان چشم دیدن پیشرفت ایران را ندارند، گفت: دشمنان با طراحی های دقیق و هوشمندانه بازی های الکترونیکی، فیلم ها و سریال های ماهواره ای، بزرگ نمایی حوادث و ترویج اخبار غلط در شبکه های اجتماعی ارزش های اخلاقی نظام خانواده و جامعه ایرانی بخصوص نوجوانان و جوانان که سرمایه های اصلی نظام اند را هدف قرار داده اند.
3209/8066 خبرنگار:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.