به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز چهارشنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه های رازی و علوم پزشکی کرمانشاه که در دفتر وی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات بزرگ کشور توانایی نداشتن دانشجویان بعد از دانش آموختگی برای ورود به بازار کار و اشتغال است.
وی افزود: مهمترین دلیل این امر را نیز عدم وجود فعالیت های کاربردی و عملی و نیز پژوهش ها و تحقیق های واقعی در دانشگاه هاست که مانع از تحرک و کسب تجربه دانشجو می شود.
آیت الله علما خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه باید به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و دانشجویان را برای ورود به بازار کار و تولید بخصوص بخش پزشکی و کشاورزی که هر دو از بخش های مهم و اثرگذار است، آماده کنند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: کشور ایران و همچنین استان کرمانشاه دارای بالاترین استعدادها و ثروت های طبیعی است که اگر مدیریت و تدبیر صحیح صورت می گرفت بسیاری از مشکلات کشور برطرف می شد.
وی همچنین با اشاره به سخنان ابتدای سال رهبر معظم انقلاب در خصوص مدریت صحیح کارها، افزود: ایشان فرمودند مدیریت صحیح و انقلابی یکی از نیازهای مهم برای کشور محسوب می شود.
آیت الله علما همچنین به توانمندی کرمانشاه در بخش کشاورزی اشاره و اظهار کرد: استان ما با 900 هزار هکتار زمین حاصلخیز می تواند به قطب کشاورزی تبدیل شود لکن این امر نیازمند تلاش و مدیریت همه نهادهای مرتبط از جمله دانشکده کشاورزی دانشگاه رازی می باشد.
امام جمعه کرمانشاه در ادامه با خطیر دانستن وظایف مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان، پژوهش و تحقیقات علمی و پزشکی را امری بسیار مهم و ضروری عنوان کرد.
وی تاکید کرد: برای رسیدن به استقلال علمی و داشتن علوم روز دنیا، دانشگاه ها نیازمند پژوهش های قوی بخصوص در بخش پزشکی هستند.
آیت الله علما در پایان گفت: رعایت موازین شرعی همواره باید مد نظر مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد و در انجام آن دقت داشته باشند.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.