به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه عباس سروری در نشست خبری ظهر امروز که در محل حوزه هنری به مناسبت هفته هنر اسلامی برگزار شد، اظهارداشت: همزمان با گرامیداشت سالروز شهادت شهید آوینی هفته هنر انقلاب اسلامی همزمان با سراسر کشور در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه هنر روح همه اجسام و اجزاء پیرامون ما را تشکیل می‌دهد، گفت: شهید آوینی از شهدای متعهد و ارزشمند انقلاب اسلامی است که به درستی ابزار هنر را در راه و اختیار تعالی هنر انقلاب اسلامی قرار داد.

سروری بیان کرد: از ابتدای انقلاب استکبار با کمک ایادی خود تهاجم گسترده‌ای علیه فرهنگ ایرانی اسلامی، خانواده و جوانان ایران آغاز کرد و باید دستگاه‌های هنری و تبلیغی با جدیت به مقابله با این تهاجم بپردازند.

وی از آسیب ناهماهنگی در برنامه‌های فرهنگی به مردم خبر داد و افزود: در این راستا پس از بازسازی سینما آزادی با تبلیغات درست سعی در آشنایی و آشتی خانواده‌ها با سینما کردیم که خوشبختانه موفق بوده‌ایم.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه این سازمان با مشارکت معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه، بسیج، شهرداری، سازمان اوقاف، سازمان تبلیغات و صداوسیما اقدام به برگزاری برنامه‌های هفته هنر خواهد کرد، بیان داشت: این برنامه‌ها با دبیری حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

سروری به تجلیل از شهدای هنرمند، برگزاری نمایشگاه، شناسایی هنرمندان شاخص در این هفته اشاره کرد و گفت: باید پیام انقلاب اسلامی به شکل هنرمندانه توسط اهالی هنر به دنیا ارائه شود.

وی از نامگذاری روزهای هفته هنر انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: اولین روز در 20 فروردین با نام هنر انقلاب و سید شهیدان اهل قلم، دوشنبه 21 فروردین با نام هنر انقلاب و ادبیات، سه‌شنبه 22 فروردین هنر انقلاب مقاومت و بیداری اسلامی، چهارشنبه 23 فروردین هنر انقلاب سینما و تئاتر نامگذاری شده است.

سروری گفت: پنجشنبه 24 فروردین با نام هنر انقلاب ایثار و شهادت، جمعه 25 فروردین هنر انقلاب ولایت و رهبری و شنبه 26 فروردین هنر انقلاب و ادبیات پایداری نامگذاری شده است.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کرمانشاه با تاکید بر سه شاخص بصیرت، وحدت و ولایت در هنرمندان، عنوان کرد: حوزه هنری استان کرمانشاه در عرصه ادبیات پایداری آثار ارزشمندی ارائه داده است.

سروری افزود: آثاری مانند فرنگیس، پناهگاه بی‌پناه از جمله این آثار است.

وی اظهارکرد: برای احداث ساختمان جدید حوزه هنری تاکنون یک میلیارد و 800 میلیون تومان هزینه شده است و برای تامین تجهیزات آن نیز در حدود 500 میلیون تومان اعتبار لازم است.

سروری از بزرگداشت مراسم چهلمین روز درگذشت احمد عزیزی در 20 فروردین در تالار وحدت اشاره کرد و گفت: اکران فیلمهای حوزه هنری، بررسی اندیشه و آثار شهید آوینی، برپایی نمایشگاه در بنیاد حفظ آثار، تکیه معاون الملک و حوزه هنری از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود .

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 605491
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.