به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل، معاونان و روسای ستادی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه که در دفتر امام جمعه برگزار شد، بر ترغیب جامعه در راستای استفاده از محصولات کالای داخلی و در نتیجه اشتغالزایی برای جوانان تاکید کرد.
وی با بیان اینکه در هر کشوری استعدادها و ظرفیتهایی وجود دارد که در صورت بکارگیری آنها می توان از سایرین بی نیاز بود، افزود: این پتانسیل و ظرفیت در هر استان متفاوت است به گونه ای که با تجمیع آن کشور از هر حیث توانمند می شود.
آیت الله علما خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه، برنامه ریزی و از همه مهمتر هم افزایی کلیه مسئولان نظام در رفع موانع و مشکلات بسیار حائز اهمیت است و اگر شاهد چنین اتفاقی باشیم به طور قطع شاهد رفع بسیاری از مشکلات خواهیم بود.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه همچنین با اشاره به پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: ایشان در سخنان خود بر ایجاد انگیزه در انجام امور اشاره کردند و ما باید با چنین دیدگاهی به انجام کارها بپردازیم تا بتوانیم استعدادهای بکر را شناسایی و شکوفا سازیم.
وی در پایان و با تاکید بر اینکه رفع مشکل بیکاری تنها وظیفه یک دستگاه خاص نیست، گفت: همه برای مرتفع نمودن این مشکل باید شبانه روز تلاش کنند تا بتوان توفیقی در این زمینه حاصل کرد.

** استفاده از توان و ظرفیتهای داخلی کشور را از محصولات خارجی بی نیاز کند
داود یاوری مدرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی در خصوص عملکرد این اداره کل در سال گذشته، به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی اشتغال و تولید از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: بیان این شعار از سوی معظم له در سطح کشور به ویژه در استان کرمانشاه به لحاظ اهمیت موضوع بیکاری و استفاده از کالاهای خارجی نمود بیشتری می یابد.
وی افزود: استفاده از کالاهای خارجی چه از نوع قاچاق و چه بصورت رسمی موجب تضعیف کشورهای استفاده کننده می شود و آن ها را از رسیدن به خودکفایی و دستیابی به فن اوری روز دنیا باز می دارد.
یاوری در پایان اظهار کرد: ارتقای فرهنگ استفاده از کالای داخلی ضمن ایجاد اشتغال پایدار در کشور باعث بهبود وضعیت نسبی جامعه و ارتقای سطح کیفی کالاهای داخلی خواهد شد که نیازمند عزم ملی و همگانی در جامعه است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.