به گزارش خبرنگار ایرنا، داریوش رستم آبادی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان در چارچوب قانون همه تخلف ها و تبلیغات غیرقانونی داوطلبان حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را رصد و مورد پیگیری قرار می دهد.
وی افزود: براساس مواد 90 ، 62 و 63 آیین نامه اجرایی قانون شوراها هرگونه تبلیغات غیرقانونی و سوءاستفاده از اموال بیت المال مانند استفاده از مکانهای دولتی و تجهیزات اداری ممنوع است.
رستم آبادی خاطرنشان کرد: استفاده از بلندگوهای سیار و راه اندازی کارناوالهای تبلیغاتی هم برخلاف قانون است و متخلفان براساس نص قانون به 3 تا 30 روز زندان محکوم می شوند.
وی همچنین استفاده از جعل مدارک تحصیلی، تبلیغات زودهنگام، تبلیغات خارج از موعد در فضای مجازی، دادن وعده، توزیع موادغذایی و پرداخت پول و مواردی از این قبیل هم خلاف قانون است و با عاملان آن برخورد قانونی شده و این موارد تخلف در بررسی صلاحیت داوطلبان تاثیرگذار است.
رسول مرادی مسئول روابط عمومی و سخنگوی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان کرمانشاه نیز با اشاره به اینکه براساس جدول زمانبندی اعلام شده، فرصت قانونی برای تبلیغات داوطلبان حضور در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از 21 تا 27 اردیبهشت ماه است از مردم خواست تا هرگونه تخلف و تبلیغات غیرقانونی انتخاباتی داوطلبان را به هیاتهای نظارت بخش ها و شهرستانهای مربوطه منعکس کنند.
وی افزود: همکاران ما هم در این هیاتها آمادگی کامل دارند این موارد تخلف را مورد بررسی و پیگیری قرار دهند و نتایج آن را به هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی استان ارائه کنند.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 29 اردیبهشت همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور برگزار می شود.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.