علی محمد زورآوند روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشترین بارش سامانه دیروز از شهرستان هرسین و بخش گواور با 13 میلی متر گزارش شد.
وی افزود: همچنین شهرهای پاوه با 12.4 میلی متر و ثلاث باباجانی با 9.8 میلی متر نیز روز پربارانی را نسبت به سایر شهرها پشت سرگذاشتند.
زورآوند ادامه داد: بارش برای شهر کرمانشاه نیز در روز طبیعت به حدود 2 میلی متر رسید.
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه میانگین بارش های سال زراعی جاری (اول مهر 95 تا 14 فروردین 96) را 360 میلی متر عنوان کرد و گفت: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن که حدود 600 میلیمتر بوده 40 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز پنج درصد کاهش نشان می دهد.
وی گفت: بیشترین بارش در سال زراعی جاری از شهرستان پاوه با 621 میلی متر گزارش شده و کمترین آن نیز از قصرشیرین با 173 میلی متر بوده است.
زورآوند، میانگین بارش های شهر کرمانشاه را نیز در سال زراعی جاری 317 میلی متر عنوان و اظهار کرد: این مقدار بارش در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 348.4 میلی متر بوده 35 درصد و نسبت به دوره بلند مدت نیز 9 درصد کاهش نشان می دهد.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه طی امروز و فردا (14 و 15 فروردین) ممکن است بارش هایی به صورت رگباری و خفیف را در نقاط مختلف شاهد باشیم، گفت: برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه پدیده جوی خاصی پیش بینی نمی شود.
وی در پایان گفت: انتظار می رود بارش های فصل بهار به حد نرمال خود برسد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.