به گزارش ایرنا؛ مجتبی نیک کردار روز دوشنبه به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از چگونگی ارائه خدمات به گردشگران نوروزی در سطح استان بازدید کرد.
جانشین ستاد تسهیلات خدمات سفر استان کرمانشاه از هتل ها، مهمانپذیرها، ستاد اسکان فرهنگیان، موزه ها و اماکن تاریخی استان، مجموعه ثبت جهانی شده بیستون، نمایشگاه های صنایع دستی، سیاه چادرهای عشایری، ایستگاه های هلال احمر و امداد و نجات جاده ای، مجموعه دهکده گردشگری عشایری در تنگه بزازخانه و مجموعه تاق بستان بازدید کرد.
براساس اعلام مسوولان ستاد خدمات اجرایی سفر استان کرمانشاه بیش از 530هزار گردشگر تاکنون وارد استان شده اند.
ظرفیت اسکان 16 هزار و 500 نفر در هر شب در استان کرمانشاه وجود دارد که ظرفیت هتل های استان کرمانشاه 2 هزار و 151 نفر، مهمانپذیرها 796 نفر، هتل آپارتمان ها 151 نفر، مدارس 10 هزار نفر، واحدهای اقامتی ادارات و سازمان ها هزار و 600 نفر، کمپ های موقت هزار و 700 نفر، خانه های مسافر 100 نفر و اقامتگاه های بوم گردی 250 نفر است.
در استان کرمانشاه علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از 2 هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
براساس آثار موجود تاریخی، کرمانشاه 100 هزار سال قدمت دارد و بخش کوچکی از شاهکارهای خلفت پروردگار را می توان در این استان زیبا به چشم دید.
سال گذشته بیش از 2 میلیون گردشگر وارد استان کرمانشاه شدند.
در استان کرمانشاه 2 میلیون تن جمعیت در 14 شهرستان و 2 هزار و 630 روستا سکونت دارند.
3033انتشار دهنده:فرزاد نویدی.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.