فرماندار قصرشیرین روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: در این شهرستان در مجموع 152 تن برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده اند که از این تعداد 109 داوطلب شهری و 43 تن روستایی هستند.
فرامرز اکبری افزود: از مجموع داوطلبان شهری 38 تن مرد و پنج تن زن و از داوطلبان روستایی نیز 107 تن مرد و 2 تن نیز زن هستند.
وی اظهارکرد: در طول فرایند ثبت نام ، چهار کاربر در محل فرمانداری قصرشیرین کار ثبت نام از داوطلبان در 2 حوزه شهر و روستا را بر عهده داشتند.
وی بیان کرد: به طور یقین در در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شاهد برگزاری انتخاباتی رقابتی و سالم با حضور گسترده و بالای مردم خواهیم بود.
وی اضافه کرد: با توجه به میزان جمعیت این شهرستان، پنج عضو اصلی و سه عضو علی البدل از بین ثبت نام شدگان با رای مردم برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب می شوند.

** ثبت نام 842 داوطلب در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و‌ روستا در شهرستان سرپل ذهاب
فرماندار سرپل ذهاب گفت: در پایان آخرین روز از مهلت ثبت نام ، 842 داوطلب برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا این شهرستان ثبت نام کردند.
اکبر سنجانی ادامه داد: ازمجموع ثبت نام شدگان 75 تن برای شورای اسلامی شهر ثبت نام کردند که از این تعداد سه تن زن و 72 تن مرد هستند.
وی اظهار داشت: برای عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا نیز 767 نفر ثبت نام کرده که از این تعداد 26 تن زن هستند.
وی خاطرنشان کرد: از مجموع ثبت نام شدگان برای عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا ، 619 تن برای شورای بخش مرکزی و 148 تن نیز برای شورای بخش قلعه شاهین ثبت نام کردند.
فرماندار سرپل ذهاب از برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی در هر دو بخش برای نخستین بار در این شهرستان خبرداد و گفت: تمام روستاهای بخش قلعه شاهین و مرکزی به دلیل به حد نصاب رسیدن، شرایط برگزاری انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی را دارند.
سنجابی افزود: نام نویسی از داوطلبان عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سرپل ذهاب در مقایسه با دوره چهارم 35 درصد رشد داشته است.

** ثبت نام 708 داوطلب انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان گیلانغرب
سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: با پایان یافتن مهلت ثبت نام در مجموع 708 داوطلب برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان نام نویسی کردند.
فرهاد همتی افزود: از این تعداد 66 تن برای شهر گیلانغرب، 26 تن برای شهر سرمست ، 372 تن برای روستاهای بخش مرکزی و 244 تن نیز برای روستاهای بخش گواور ثبت نام کرده اند.
وی تعداد روستاهای واجد شرایط در بخش مرکزی را 83 روستا و در بخش گواوررا نیز 52 روستا اعلام کرد و گفت: از مجموع ثبت نام شدگان 2 داوطلب در شهر گیلانغرب ، 22 داوطلب در بخش مرکزی و در بخش گواور نیز چهار داوطلب زن هستند که این میزان داوطلب در تاریخ انتخابات شوراهای اسلامی دوره های گذشته در این شهرستان بی سابقه بوده است.
همتی از استقبال بی نظیر داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر روستا در شهرستان گیلانغرب قدردانی کرد و تلاش و همراهی تمام عوامل اجرایی در طول فرآیند ثبت نام را قابل تقدیر دانست.
وی براز امیدواری کرد که با تلاش بهتر و بیشتر ، زمینه برگزاری انتخاباتی شکوهمند و سالم و با حضور حداکثری مردم فراهم شود.

** ثبت نام 529 داوطلب در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در دالاهو
فرماندار دالاهو گفت: آمار ثبت نام شدگان در این شهرستان برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا به 529 تن رسید که از این تعداد 62 داوطلب مربوط به مناطق شهری و 467 داوطلبان مربوط به مناطق روستایی است.
مرادعلی تاتار خاطرنشان کرد: از مجموع ثبت نام شدگان 29 داوطلب در شهر کرند، 11 داوطلب در شهر گهواره، 22 داوطلب در شهر ریجاب، 157 داوطلب در بخش مرکزی و 310 داوطلب نیز در بخش گهواره ثبت نام کردند.
وی افزود: از مجموع ثبت نام شدگان 15 داوطلب زن هستند که سه داوطلب در شورای اسلامی شهر و 12 داوطلب نیز در مناطق روستایی، نامزد پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هستند.
وی گفت: برای نخستین بار در این شهرستان از تمام داولبان روستایی واجد شرایط در 2 بخش مرکزی و بخش گهواره ثبت نام به عمل آمد و انتخابات درآن ها برگزار می شود.
29 اردیبهشت ماه 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب و دالاهو در غرب کرمانشاه در مجموع بیش از 260 هزار تن جمعیت دارند.
7079/7399/7398/3012/8066 خبرنگاران:نازنین باباخانی، سلطانمراد شهبازپور و سیروس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.