پژمان فتاح پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اقدام ارزشمند خبرگزاری جمهوری اسلامی در راه اندازی کمپین 'نه به ریختن زباله'، با اشاره به گردشگر پذیر بودن قصرشیرین و انتخاب بسیاری از مسافران برای سفر به این شهرستان مرزی، اظهارداشت: متاسفانه بسیاری از مسافران نسبت به رهاسازی زباله در محیط زیست اقدام می کنند که این امر ضربات جبران ناپذیری به همراه دارد.
وی اظهارکرد: افرادی که از منطقه های تفریحی و طبیعت شهرستان استفاده می کنند باید علاوه بر حفاظت از محیط زیست به عنوان محیط زندگی خود و سرمایه ارزشمند نسل های آینده، از ایجاد هرگونه آلودگی و رهاسازی زباله خودداری کنند.
رییس اداره حفاظت از محیط زیست قصرشیرین با اشاره به این که باید نسبت به آموزش و تنویر افکار عمومی برای حفاظت از طبیعت در بین گردشگران اقدام عملی صورت گیرد، ادامه داد: این نهاد با توزیع کیسه های زباله در روز طبیعت در ورودی های شهر از سمت سرپل ذهاب و گیلانغرب نسبت به ترغیب مردم برای سالم نگه داشتن محیط اطراف خود اقدام می کند.
فتاح پور افزود: گروه های مردمی دوست دار طبیعت این شهرستان پس از تعطیلات نوروز در یک اقدام ارزشمند، محیط زیست و طبیعت را از هرگونه زباله پاکسازی می کنند.
وی از گردشگران و مسافران نوروزی خواست زباله های خود را در مکان های خاص جانمایی شده تخلیه و از رها سازی آن در دامن طبیعت خودداری کند.
وی گفت: آسیب نرساندن به محیط زیست و نشکستن شاخ و برگ درختان، 2 اقدام ارزشمند است که باید گردشگران نسبت به آن توجه کنند.
وی بیان کرد: حفاظت از محیط زیست یک وظیفه اصلی و عمومی است و از این رو تلاش ما در راستای حفظ محیط زیست و مراقبت از آن است.
هم اکنون قصرشیرین دارای 2 منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز به مساحت سه هزار و 800 هکتار، زله زرد با 39 هزار هکتار و یک منطقه تیراندازی ممنوع در شعاع هفت کیلومتری نوار مرزی به مساحت 170 هزار هکتار است.
در این مناطق انواع پرندگان و گونه های جانوری زیست می کنند که حفاظت از آنها نیازمند مشارکت همگانی است.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور بشمار می رود.
منطقه زله زرد مشترک قصرشیرین و گیلانغرب با 39 هزار هکتار مساحت یکی از مناطق مهم زیستگاه گونه های نادر گیاهی و جانوری در استان کرمانشاه و کشور به شمار می رود که از سال 1373 تحت حفاظت است.
از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد.
همچنین گونه های پرندگان کبک، تیهو، سار و فاخته نیز در این زیستگاه با پوشش گیاهی بلوط، پلک، تنگرس، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی زندگی می کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت با عراق 186 کیلومتر مرز دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.