فرماندار قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: فرآیند ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از ساعت 8 صبح امروز 30 اسفند 95 آغاز شد و تا 6 فروردین سال 96 ادامه دارد که در این مدت افراد می توانند برای ثبت نام به فرمانداری شهرستان مراجعه کنند.
فرامرز اکبری افزود: با تمهیدات صورت گرفته چهار کاربر در محل فرمانداری قصرشیرین کار ثبت نام از داوطلبان در 2 حوزه شهر و روستا را بر عهده دارند و از صبح امروز تاکنون 15 تن برای ثبت نام پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند.
وی، ارائه اصل شناسنامه عکس دار و 2 نسخه تصویر تمام صفحات آن، اصل کارت ملی و یک نسخه تصویرآن، چهار قطعه عکس سه در چهار جدید، ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر، اصل و یک نسخه تصویر کارت پایان خدمت یا مدرک معتبر دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت عمومی برای آقایان کمتر از 50 سال سن و ارایه مدرک ایثارگری در صورت دارا بودن را از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ذکر کرد.
فرماندار قصرشیرین همچنین ارائه گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و نداشتن اشتغال در پست و مقام مشاغل موضوع ماده 28 قانون انتخابات شوراها و ارائه اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد را از دیگر مدارک مورد نیاز برای نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام کرد.
اکبری بیان کرد: به طور یقین در در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، شاهد برگزاری انتخاباتی رقابتی و سالم با حضور گسترده و بالای مردم خواهیم بود.
وی اضافه کرد: با توجه به میزان جمعیت این شهرستان، پنج عضو اصلی و سه عضو علی البدل از بین ثبت نام شدگان با رای مردم برای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخاب می شوند.

** مراجعه 18 تن در نخستین ساعات شروع فرایند ثبت نام از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلانغرب
سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: در نخستین ساعت آغاز ثبت نام تاکنون 10 تن در حوزه شهرهای گیلانغرب و سرمست و 8 تن نیز در حوزه روستایی در بخش های مرکزی و گواور به عنوان نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کردند.
فرهاد همتی به خبرنگار ایرنا افزود: با آغاز فرآیند ثبت نام از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان هم اکنون 14 کاربر در حوزه شهر و روستا به عنوان مسئول ثبت نام داوطلبان تعیین شده اند تا کار ثبت نام با سهولت و دقت بیشتری انجام شود.
وی اضافه کرد: با برنامه ریزی مناسب صورت گرفته اعضای هیات های اجرایی انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به موقع انتخاب شدند و فعالیت خود را آغاز کرده اند تا براساس قانون فرایند مراحل رسیدگی به صلاحیت داوطلبان و دیگر موارد مربوط به وظایف هیات اجرایی اجرایی را انجام دهند.
وی با اشاره به این شرکت گسترده مردم در انتخابات به عنوان یکی از مهم ترین رویداد سیاسی کشور یک وظیفه است ، ادامه داد: انتخابات یکی از نمادها و مظاهر حکومت و تجلی دخالت مردم در سرنوشت خود است که به عنوان میثاق نامه ملی و تقویت کننده پایه های اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی ما در قانون اساسی پی ریزی شده است.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی از معدود نظام هایی است که با بالاترین میزان مشارکت مردم، کارنامه درخشانی را در این زمینه دارد.
همتی برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه ، فراهم سازی مشارکت حداکثری مردم با رعایت اصول اساسی، قانونمداری و امانت داری را وظیفه همه عوامل برگزاری انتخابات بیان کرد.
وی ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری مناسب، قانونمداری و رعایت اصل بی طرفی، برگزاری انتخاباتی شایسته و باشکوه و سالم را شاهد باشیم.
***
*فرماندار سرپل ذهاب نیز از آغاز فرایند ثبت نام از داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا در سرپل ذهاب خبرداد.
اکبر سنجابی به خبرنگار ایرنا گفت: با تمهیدات صورت گرفته هم اکنون 11 کاربر حوزه شهر و روستا در محل فرمانداری سرپل ذهاب کاز ثبت نام از نامزدهای انتخابات شهر و روستا را بر عهده دارند و از صبح امروز تاکنون 13 تن در 2 حوزه شهر و روستا ثبت نام کرده اند.
وی ابراز امیدواری کرد که انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با مشارکت گسترده مردم در این شهرستان برگزار شود.
29 اردیبهشت ماه 96 انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.
قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه در مجموع بیش از 210 هزار تن جمعیت دارند.
7079/7399/7398/3012/8066 خبرنگاران:نازنین باباخانی ،سلطانمراد شهبازپور و سیرورس صدیقی چگینی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.