ماموستا مُلا محمد محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای حمایت از تولید و تشویق و ترغیب مردم به استفاده از کالاهای ایرانی باید مسئولان تلاش کنند سیاستهای اقتصاد مقاومتی به خوبی در کشور اجرا شود تا به دنبال آن شاهد رونق تولیدات داخلی باشیم.
او سیاست های اقتصاد مقاومتی را دقیقا منطبق بر حمایت از کالاها و تولیدات ایرانی دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی تاکید بر نگاه به تولید داخلی دارد و این نگاه خود به خود منجر به تقویت تولید می شود.
این روحانی اهل سنت در ادامه اظهار کرد: مردم نیز خوشبختانه آگاهانه پیگیر مسایل بوده و به خوبی به مصالح خود، خانواده، جامعه و کشور خود آشنا هستند و می دانند با حرکت در این مسیر روشن می توانند پیگیر مطالبات به حق خود باشند و فضای فکری و عملی خرید کالای ایرانی در میان آنان مشهود و البته قابل تقویت است.
ماموستا محمدی در مورد نقش روحانیان در ترغیب مردم به مصرف کالای ایرانی نیز گفت: حوزه اثر روحانیت در جامعه اسلامی ایران بر عموم، همواره وسیع بوده و هرگاه روحانیان و وعاظ با شناخت جایگاه خود به راهنمایی ملت همت بگمارند نتایج آن در جهت مصالح جامعه اسلامی چشمگیر خواهد بود و روحانیان باید از تمام تریبون ها و ظرفیت ها برای نهادینه شدن فرهنگ مصرف و استفاده از کالاهای ایرانی تلاش کنند.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه در ادامه افزود: با توجه به تاکید رهبر معظم انقلاب بر اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی که مبنای آن عزت، استقلال، تعالی و خودکفایی ایران اسلامی براساس توانمندی های ثابت شده کشور و مصالح جامعه اسلامی است، همگان باید در پیشبرد این اهداف تلاش مضاعف کنند که از آن جمله ائمه جمعه و جماعات است که از نزدیک با خواست ها و مشکلات مردم نیز آشنا و بر حل آن حریص هستند، نقش هدایت گرانه خود را به بهترین وجه انجام دهند.
وی اظهار کرد که البته خطبا همچون همه موارد تخصصی در این حوزه نیز باید از مشورت های صاحبنظران و کارشناسان بهره مند گردند و از حضور آنان در کنار منابر خود استقبال کنند.
با نزدیک شدن به عید نوروز و رونق خرید مردم از بازار، خبرگزاری جمهوری اسلامی با هدف افزایش رونق تولید داخلی و کمک به اقتصاد کشور، پویش (کمپین) مصرف کالای ایرانی راه اندازی کرده است.
براین اساس خبرگزاری جمهوری اسلامی همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، پویش خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، کلید زده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.