به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته بازدید رضا رحیمی معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه از کارخانه خودروسازی صحنه و اعلام افتتاح این پروژه عظیم تا پایان فروردین 96 بود.
رضا رحیمی در این بازدید از ورود اولین محموله قطعات برای تولید خودرو به انبارهای کارخانه ایران خودرو صحنه نیز خبر داد و گفت: تولیدات این کارخانه در مرحله اول از خودرو سمند به پارس تغییر یافته و موتورهای TU5 در انبارها وارد شده اند.

** تغییر و تحول در دستگاه فرهنگی استان
مراسم تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه برگزار و ضمن قدردانی از زحمات ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل سابق، حجت الاسلام رحیم جعفری به عنوان مدیر جدید این اداره کل معرفی شد.
در این مراسم که با حضور یوسف شاه حسینی معاون سیاسی و امنیتی استانداری کرمانشاه، ماموستا محمدی امام جمعه اهل سنت و جمعی از مدیران و اهالی فرهنگ و هنر کرمانشاه برگزار شد، ابراهیم رحیمی زنگنه مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با قدردانی از زحمات و تلاش های تمامی همکارانش در این اداره کل، کمبود بودجه را مهمترین چالش و مشکل پیش رو برای اجرای برنامه های فرهنگی عنوان کرد.
وی از کرمانشاه به عنوان یکی از غمگین ترین استان های کشور به واسطه وجود مشکلات متعدد در آن یاد کرد و گفت: در طول 3.5 سال اخیر بیش از 250 کنسرت بدون هیچ گونه مشکلی برگزار شد و توانستیم خنده را بر لبان مردم بنشانیم.
مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه نیز پیگیری مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر را یکی از مهمترین برنامه های کاری خود عنوان کرد و گفت: همیشه معتقد بوده ام که باید شان این افراد در بالاترین سطح حفظ و رعایت شود.
حجت الاسلام رحیم جعفری با بیان اینکه عدالت سرلوحه کارش خواهد بود، گفت: یکی از تلاش هایی که از این پس صورت خواهد گرفت حل کردن بحث فرهنگ دولتی است چرا که اعتقاد دارم بسیاری از فرهنگ ها مردمی است و باید در اختیار آن ها بماند نه اینکه دولتی شود.

** پخش 320 ساعت برنامه ارمغان صدا و سیمای مرکز کرمانشاه در ایام نوروز
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمانشاه از پخش 320 ساعت برنامه تامینی و تولیدی در ایام نوروز خبر داد و گفت: در بخش صدا دو ویژه برنامه نوروزی با نام 'بهارستان' از ساعت 9 تا 12 ظهر و از ساعت 16 تا 19 در نظر گرفته شده است.
رضا رحیمی با بیان اینکه برنامه 30 قسمتی 'خاکریز تا خدا' با محور معرفی یادمان های دفاع مقدس در استان در ایام نوروز پخش می شود، از برنامه گلگشت با محوریت موسیقی محلی براساس درخواست مخاطبان به عنوان برنامه ای دیگر یاد کرد که در ساعت 15 تا 15و 30 دقیقه پخش می شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان کرمانشاه، از مجموعه 300 قسمتی با عنوان 'کرمانشاه، گهواره تمدن' به عنوان برنامه شاخص در بخش صدا یاد کرد و گفت: این برنامه 15دقیقه ای، پژوهش محوری است که به بررسی تاریخ استان می پردازد که پس از ایام نوروز پخش می شود.

**آمادگی مراکز درمانی برای ارایه خدمات در ایام نوروز
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از آمادگی تمام مراکز درمانی و بیمارستانی استان برای ارائه خدمات به مردم در ایام نوروز خبر داد و گفت: برنامه های مربوط به شیفت کاری این مراکز اعلام و ابلاغ شده است.
دکتر حسین کریم در نشستی خبری افزود: هر روز 2 اکیپ از دانشگاه بر فعالیت مراکز درمانی استان از طریق بازدیدها نظارت می کنند و بروند ارائه خدمات نظارت جدی دارند.
وی همچنین از مردم خواست از طریق سامانه ارتباطی دانشگاه به شماره 8381111 کاستی ها را منتقل کنند.

** مصدومیت 116 تن بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال در کرمانشاه
مسئول روابط عمومی فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مصدومیت 116 تن براثر حوادث چهارشنبه آخر سال در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد مصدوم 93 نفر مربوط به شهر کرمانشاه و 23 نفر نیز مربوط به سایر شهرستان های استان است.
اکبر آزادی همچنین به تفکیک آمار مصدومان در شهرستان های استان اشاره کرد و گفت: در پاوه و اسلام آباد غرب هر کدام چهار تن، در گیلانغرب، صحنه و کنگاور هر کدام یک تن، در جوانرود پنج تن، در سرپل ذهاب سه تن و در سنقر نیز چهار تن مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی حداقل سن مصدومان این حوادث را 2 سال و حداکثر سن آنها را 70سال اعلام کرد و گفت: براثر این حوادث دست یکی از مصدومان قطع و چشم یکی نیز آسیب دیده که به تخلیه منجر شده است.

** آخرین جلسه شورای اداری استان کرمانشاه
استاندار کرمانشاه در آخرین جلسه شورای اداری استان کرمانشاه در سال 95، سال پیش رو را سال مهمی برای استان دانست و گفت: در این سال شاهد افتتاح و بهره برداری از طرح های بسیار بزرگی خواهیم بود که سال هاست مردم انتظار آن را می کشیدند.
اسدالله رازانی گفت: بهره برداری از راه آهن غرب، افتتاح کارخانه خودروسازی صحنه، بهره برداری از طرح گرمسیری، راه اندازی 2 کارخانه فولاد، کارخانه قوطی سازی و کارخانه بیواتانول از پروژه های مهم افتتاحی سال آینده کرمانشاه خواهند بود و ان شاالله مردم استان در ماه حداقل یک خبر خوش را خواهند شنید.

**مشکلی در تامین میوه، گوشت و برنج شب عید در استان نداریم
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه مشکلی در تامین میوه، گوشت و برنج شب عید استان نداریم و همه این ملزومات تامین شده است، گفت:
در ایام نوروز عرضه پرتغال با قیمت 39 هزار ریال و سیب نیز با قیمت 37 هزار ریال در استان صورت خواهد گرفت.
رضا رحیمی، همچنین از عرضه برنج هندی با قیمت هرکیلوگرم 38 هزار ریال و برنج اروگوئه ای با قیمت هرکیلو 27 هزار ریال خبر داد و گفت: در ایام نوروز شکر نیز با قیمت هر کیلو 28 هزار و 300 ریال توزیع می شود.
وی در ادامه با بیان اینکه مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم 57 هزار و 750 ریال به دست مردم می رسد، قیمت گوشت منجد در بازار را هرکیلو 220 هزار ریال و قیمت گوشت گرم گوسفندی را نیز بین 300 تا 320 هزار ریال عنوان کرد.

** برپایی 120سیاه چادر در کرمانشاه/ برگزاری آیین نوروزگاه در مجموعه بیستون
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برپایی 120 سیاه چادر در نقاط مختلف استان در ایام نوروز امسال خبر داد و گفت: در این تعداد سیاه چادر محصولات بومی محلی روستاییان و عشایر استان عرضه می شود.
جلیل بالایی، در نشستی خبری به تشریح برنامه های نوروز امسال در استان پرداخت و افزود: در کنار برپایی سیاه چادرها، بازارچه های صنایع دستی نیز به تعداد 27 بازارچه در استان برپا می شود که در آن محصولات صنایع دستی استان کرمانشاه عرضه و به فروش می رسد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه اسکان مسافران را یکی از مهمترین بخش های سفرها دانست و گفت: ظرفیت اسکان 16 هزار و 500 نفر در هر شب در استان کرمانشاه وجود دارد و مهمانان نوروزی می توانند در این اماکن اقامت کنند.
بالایی، ظرفیت هتل های استان کرمانشاه را 2 هزار و 151 نفر، مهمانپذیرها را 796 نفر، هتل آپارتمان ها را 151 نفر، مدارس را 10 هزار نفر، واحدهای اقامتی ادارات و سازمان ها را هزار و 600 نفر، کمپ های موقت را هزار و 700 نفر، خانه های مسافر را 100 نفر و اقامتگاه های بوم گردی را نیز 250 نفر اعلام کرد.
وی بوستان شرقی کرمانشاه در نزدیکی تاق بستان را نیز به عنوان پارک مسافر معرفی کرد و گفت: مسافرانی که تمایل به برپایی چادر دارند می توانند در این بوستان مستقر شوند.

** سفر وزیر راه و شهرسازی به کرمانشاه
یکی دیگر از مهمترین رویدادهای خبری کرمانشاه در هفته گذشته سفر عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بود که وی در این سفر یک روزه بزرگراه کنارگذر غربی کرمانشاه (قطعه 11 بزرگراه میاندوآب - کرمانشاه) به طول 23 کیلومتر را که برای آن یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است را افتتاح کرد.
این پروژه که کار ساخت آن از سال 86 آغاز شده بخشی از محور شمال به جنوب کشور است و تمامی بار ترانزیتی استان های شمال غرب کشور بخصوص مرز بازرگان از طریق این کریدور به مناطق جنوبی کشور و آب های خلیج فارس حمل می شود.
افزایش ایمنی راه و بهبود کیفیت خدمات سفر، کاهش ترافیک، کاهش مصرف سوخت و ترافیک درون شهری، کاهش تلفات و تصادفات جاده ای و کاهش 15 دقیقه ای زمان سفر از جمله مزایای بزرگراه کنار گذر غربی کرمانشاه است.

** بازدید وزیر راه و شهرسازی از ایستگاه راه آهن کرمانشاه
وزیر راه و شهرسازی همچنین در حاشیه بازدید از راه آهن کرمانشاه گفت: کار ریل گذاری راه آهن غرب کشور، قطعه فیروزان - کرمانشاه با سرعت خوبی در حال اجراست و همه مصمم هستند تا هرچه سریعتر این کار انجام شود.
عباس آخوندی با بیان اینکه راه آهن غرب کشور تا فیروزان تکمیل شده و هم اکنون مسیر فیروزان به کرمانشاه در حال انجام است، یادآوری کرد: مسیر فیروزان به کرمانشاه نیز حدود 110 کیلومتر است که عملیات ریل گذاری آن در پنج جبهه ادامه دارد.
آخوندی همچنین با ابراز رضایت از پیشرفت کار ریل گذاری در این مسیر اظهار داشت: ماه گذشته که از پروژه بازدید کردم کمتر از 2 کیلومتر ریل گذاری شده بود اما امروز این مقدار به حدود 11 کیلومتر رسیده است.

** آخرین نماز جمعه سال 95 به امامت آیت الله علما
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه در آخرین نماز جمعه سال 95 با تاکید براینکه آثار اقتصاد مقاومتی باید سفره مردم را پربرکت کند، گفت: حمایت از مستضعفان و مظلومان در نظام اسلامی اولویت دارد و مسئولان چنین نظامی باید از اشرافی گری و خرج های بیهوده خودداری کنند.
آیت الله مصطفی علما در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمانشاه افزود: هیچ مسئولی نباید در راستای کمک به مردم کوتاهی کند و باید همواره در راستای فرمایش مقام معظم رهبری برای تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش کند.
وی همچنین با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و بزرگداشت روز زن و مادر اظهار کرد: این بانوی بزرگوار با وجود طول عمر اندکی که داشتند آثار و برکات بسیاری از خود برجای گذاشتند چنانچه امام راحل (ره) در این مکتب رشد و انقلابی بزرگ خلق کرد.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 گزارش:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.