به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از عواملی که موجبات افزایش تولید ملی را فراهم می کند مصرف کالای داخلی است که این امر جز با مشارکت همه مردم و دستگاه ها تحقق نخواهد یافت.
آنچه که مسلم است برای حمایت از تولید داخلی و توجه جامعه به طرف تولیدات ملی باید باور غلط کیفیت بالای کالای خارجی در جامعه شکسته شود که این امر تنها با نهادینه سازی فرهنگ تولید با کیفیت کالاهای ایرانی تحقق می یابد.
مسعود حجی زواره قهرمان تکواندو جهان، فروتن گل آرا قهرمان بوکس آسیا و مریم هاشمی قهرمان ووشو جهان سه قهرمان ملی کرمانشاهی هستند که بر خرید کالای ایرانی در راستای تقویت اقتصاد ملی تاکید کردند.

** خرید کالای ایرانی به شکوفایی اقتصاد ملی کمک می کند
مسعود حجی زواره قهرمان تکواندو جهان در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: یکی از راه هایی که می توان به شکوفایی اقتصاد ملی کمک کند خرید کالا و محصولات ایرانی است.
وی با اعلام اینکه زمان آن فرا رسیده که همه مردم با خرید کالای ایرانی در رشد کشور سهیم شوند، افزود: این کار مزایای زیادی برای جامعه به همراه خواهد داشت.
حجی زواره گفت: یکی از مزایای خرید کالای ایرانی، افزایش تولیدات است که در نتیجه آن کاهش نرخ بیکاری و حتی افزایش اشتغال را شاهد خواهیم بود.
وی در پایان اظهار کرد: من به عنوان یک ورزشکار ایرانی همواره سعی کرده ام که از کالاها و محصولات تولید داخل استفاده کنم تا سهمی در پیشبرد برنامه های اقتصادی کشورم داشته باشم.

** استفاده از محصولات ساخت داخل لبیک به فرامین رهبری است
فروتن گل آرا قهرمان کرمانشاهی بوکس آسیا نیز در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به تاکیدهای رهبری مبنی بر استفاده از کالاها و محصولات ساخت داخل، انجام این کار را لبیک به فرامین رهبر معظم انقلاب عنوان کرد.
وی با بیان اینکه در بیشتر مواقع محصولات داخلی چیزی کمتر از نمونه های خارجی آن ندارند، گفت: باید برای استفاده از تولیدات داخلی فرهنگ سازی صورت بگیرد.
گل آرا گفت: متاسفانه موضوعی که هم اکنون در کشور به چشم می خورد جا افتادن این فرهنگ غلط است که کالای خارجی بسیار بهتر از کالای ایرانی است در حالی که واقعا این گونه نیست.
قهرمان بوکس آسیا اظهار کرد: بهبود وضعیت کسب و کار و افزایش تولیدات از جمله دیگر مزایایی است که خرید کالای ایرانی به دنبال دارد.

** مهمترین مزیت استفاده از تولیدات داخلی جلوگیری از بیکار شدن کارگران ایرانی است
مریم هاشمی قهرمان ووشو جهان نیز در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: استفاده از تولیدات داخلی مزیت های فراوانی به همراه دارد که یکی از مهمترین آن ها جلوگیری از بیکار شدن کارگران ایرانی است.
وی با بیان اینکه بیکار شدن کارگران شرکت ها و کارخانه ها در پی کاهش تولیدات رخ می دهد، گفت: زمانی که استفاده از محصولات داخلی رونق بگیرد صنایع و کارخانه ها تولیدات خود را افزایش می دهند و در نتیجه هیچ کارگری هم بیکار نمی شود.
هاشمی ادامه داد: شکوفایی و رونق اقتصادی کشور یکی دیگر از مزیت هایی است که خرید کالای ایرانی به دنبال دارد و اگر می خواهیم کشوری قدرتمند از لحاظ اقتصادی داشته باشیم باید در این راستا مشارکت کنیم.
قهرمان ووشو جهان در پایان ضمن تشویق مردم به خرید کالای ایرانی گفت: اگر از هم اکنون این فرهنگ سازی صورت گیرد طی یکی دو سال آینده به طور قطع بیشتر مردم از تولیدات ساخت داخل استفاده می کنند و سود آن نیز به همه افرادی می رسد که در این کشور زندگی می کنند.
با نزدیک شدن به عید نوروز و رونق خرید مردم از بازار، خبرگزاری جمهوری اسلامی با هدف افزایش رونق تولید داخلی و کمک به اقتصاد کشور، پویش (کمپین) مصرف کالای ایرانی راه اندازی کرده است.
براین اساس خبرگزاری جمهوری اسلامی همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، پویش خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، کلید زده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.