معاون بازسازی مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمانشاه روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، از مقاوم سازی 2 هزار و 71 واحد روستایی در استان و پرداخت مبلغ 32 هزار و 970 میلیون ریال تسهیلات 180 تا 200 میلیون ریالی طی سال های 92 تا 95 خبر داد.
افشین انتظاری، استقبال از این تسهیلات را در روستاهای بزرگتر بیشتر دانست و ادامه داد: در مجموع 40 درصد واحدهای روستایی استان تاکنون مقاوم سازی شده است.
30 درصد از جمعیت 2 میلیون نفری استان کرمانشاه در 2 هزار و 622 روستا زندگی می کنند.

** کمک دولت به خانه دار شدن سه هزار مددجوی کمیته امداد استان
یکی از مصوبات سفر رییس جمهوری به کرمانشاه، تامین سه هزار واحد مسکونی برای نیازمندان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با مشارکت استانداری بوده که این برنامه به گفته مسئولان پنج ساله است و هم اکنون در مرحله توافق های اولیه قرار دارد.
مدیر مسکن و ساختمان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در خصوص این طرح به خبرنگار ایرنا گفت: قرار شده تا استانداری برای ساخت سه هزار واحد مسکونی زمین رایگان و بدون معارض به همراه زیرساخت های آب، برق و گاز در اختیار کمیته امداد قرار دهد و این نهاد نیز از محل منابع خود این واحدها را بسازد.
کاووس رفیعی افزود: هم اکنون در حال پیگیری این طرح هستیم و برخی از شهرستان های ما نیز اعلام آمادگی واگذاری زمین کرده اند ضمن اینکه با توجه به راکد ماندن 2 هزار و 500 واحد از پروژه های مسکن مهر استان، براساس یک توافق اولیه تصمیم گرفته شده تا در راستای این طرح هزار و 400 واحد مسکن مهر راکد به کمیته امداد واگذار شود.
به گفته او، این واحدها متعلق به مسکن و شهرسازی و نیز بنیاد مسکن با پیشرفت فیزیکی 10 تا 50 درصد است که لازم است کمیته امداد استان منابع مالی مورد نیاز را برای این واگذاری تامین کند.
رفیعی ساخت این سه هزار واحد مسکونی را یک پروسه پنج ساله عنوان کرد و گفت: مطابق برآوردهایی که انجام شده است نیاز واقعی مسکن مددجویان کمیته امداد استان کرمانشاه چهار هزار و 700 واحد مسکونی است.

**کمک 500 میلیارد ریالی دولت به اشتغال مددجویان کمیته امداد استان
همچنین مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه در 15 اسفند 95 در نشستی خبری از کمک 500 میلیارد ریالی دولت برای اشتغال مددجویان کمیته امداد در جریان سفر رییس جمهوری به استان خبر داده بود.
حسین خدرویسی گفت: با احتساب کمک دولت هم اکنون اعتبار این کمیته برای تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان 875 میلیارد ریال است و توانسته ایم تا بهمن ماه به مددجویان 620 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کنیم که حاصل آن ایجاد چهار هزار شغل پایدار بوده است.
استان کرمانشاه با 68 هزار خانوار زیرپوشش کمیته امداد و با جمعیتی بالغ بر 168هزار نفر یازدهمین استان کشور از نظر مددجوی کمیته امداد است.
بیشترین افراد زیرپوشش زنان سرپرست خانوار با جمعیتی بالغ بر 35 هزار و 500 نفر هستند که هیچ گونه مهریه، نفقه و یا مستمری از سوی همسر یا پدر خودشان دریافت نمی کنند.

** خانواده های دارای دو معلول به بالا در کرمانشاه خانه دار می شوند
مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه نیز در 15 آذر 95 از تفاهم نامه پنج گانه در زمینه واگذاری مسکن به خانواده های دارای دو معلول به بالا خبر داده بود.
امید قادری به وجود 31 هزار و 980 معلول در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این افراد در زمینه های شنوایی، بینایی، جسمی و حرکتی دچار معلولیت شده اند.
او افزود: هم اکنون 9 هزار و 418 معلول در استان مستمری بگیر بهزیستی هستند و 11 مرکز شبانه روزی نگهداری در استان وجود دارد که به تعداد 974 نفر معلول خدمات ارائه می دهد.
7457/8066 خبرنگار:جواد الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.