داود ناصری امید روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تحقق 100 درصدی آموزش در بخش خصوصی گفت: امسال با آموزش سه میلیون و 900 هزار نفر ساعت و رشد 120 درصدی برای اولین بار است که در استان کرمانشاه این بخش توانسته است از بخش دولتی سبقت بگیرد.
او این میزان رشد ارائه آموزش های فنی و حرفه ای از طریق آموزشگاه های بخش خصوصی را نشان از توجه خاص به این آموزشگاه ها دانست و افزود: این موضوع مرهون تعامل بخش دولتی و خصوصی با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در ادامه به برتری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور درحوزه توسعه الکترونیکی و بهره گیری از فضای مجازی اشاره کرد و گفت: با اجرای 2طرح شمیم و نما، فعالیت های چشمگیری در این راستا شکل خواهد گرفت.
ناصری امید با تاکید بر اینکه امروزه باید با توسعه آموزش ها درحوزه IT و ICT کمتر از کسب و کارهای فیزیکی نیست یادآور شد: باید با توسعه آموزش ها درحوزه فضای مجازی بتوانیم به جایگاه مطلوبی فضای مجازی دست یابیم.
وی از طرح شمیم به عنوان طرحی که آشنایی محتوای الکترونیکی و یادگیری مجازی دارد یاد کرد و افزود: براساس این طرح رونق فعالیت محتوای الکترونیکی در راستای آموزش های مهارتی بوده و مجوز آن از سوی این اداره صادر شود.
ناصری امید، بررسی صحت و سقم محتوای مهارتی، کسب درآمد برای تهیه کننده اولیه، انطباق محتوای موجود و ارایه گواهینامه مهارتی را از مزایای طرح شمیم برشمرد.
وی طرح نما را نیز به عنوان نشان اعتباری بر روی وبسایت معرفی کرد و داشتن فضای فیزیکی، وبسایت، محتوای آموزشی، و خرید و فروش و کسب و کار آنلاین را از شاخصه های این طرح دانست.
وی با اشاره به اینکه در سال 95 با نهایت سخت گیری 24 پروانه در استان صادر کرده ایم افزود: ما به دنبال افزایش تعداد آموزشگاه ها نیستیم و افرادی که آموزشگاه آنها راکد باشد مجوز آنان لغو خواهد شد.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه همچنین از افزایش 10 درصدی آمار سنجش در این اداره خبر داد و تاکید کرد: امسال 38هزار نفر مورد سنجش قرار گرفته اند.
دوره های آموزش فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در 22 مرکز دولتی و 350 آموزشگاه بخش خصوصی ارایه می شود.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.