سرپرست اداره هواشناسی قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون میزان دید افقی در این شهرستان پنج هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم (10 هزار متر) کمتر است.
امیرپرویز نجفی، دمای فعلی هوای قصرشیرین را 19 درجه سانتیگراد بالای صفر و میزان رطوبت موجود در هوای این منطقه مرزی را نیز 41 درصد اعلام کرد.
وی اضافه کرد: همچنین تندباد لحظه ای نیز هم اکنون در قصرشیرین در حال وزیدن است و سرعت وزش آن هفت متر بر ثانیه معادل حدود 22 کیلومتر بر ساعت و بیشترین نوسان سرعت باد در 24 ساعت گذشته نیز 12 متر برثانیه بوده است.
وی گفت که بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، ناپایداری هوا تا اواخر وقت امروز در جو منطقه حاکم است.
نجفی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون شهرستان قصرشیرین، 117 روز درگیر پدیده گرد و غبار بود که این میزان در فروردین 6، اردیبهشت 17، خرداد 22، تیر 20، مرداد 10، شهریور 6، مهر 15، آبان 12، آذر یک، دی 2، بهمن 2 و اسفند نیز چهار روز به ثبت رسید که این تهدیدی جدی برای سلامت ساکنان این منطقه است.
از ابتدای امسال تاکنون در قصرشیرین 334 و یک دهم میلی متر باران بارید که 127 و 2 دهم آن مربوط به سال زراعی یعنی از مهر امسال تاکنون است.
گرد و غبار موجود در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابان های عراق است که پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی و موجب آلودگی هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور شده است.
شبکه بهداشت و درمان قصرشیرین نیز همانند قبل، از شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی درخواست کرد به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز و آزاد خودداری و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق در چند سال اخیر برخی از روزها، درگیر گرد و غبار و آلودگی هوا ناشی از پدیده ریزگردها بوده است.
7079/3012/3033 خبرنگار: نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.