سید قاسم جاسمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: فرهنگ خرید محصولات ساخت داخل باید در جامعه و در بین اقشار مختلف مردم نهادینه شود.
وی با بیان اینکه خرید کالای داخلی رونق اقتصادی زیادی به همراه خواهد داشت، گفت: تولید انبوه و حداکثری کارخانه ها و صنایع، ایجاد اشتغال مضاعف و عدم وابستگی به محصولات خارجی از جمله این رونق ها خواهد بود.
جاسمی اظهار کرد: بیکاری درد اول کشور و خصوصا استان کرمانشاه است و اگر خرید محصولات داخلی به یک فرهنگ تبدیل شود قطعا بخش زیادی از این مشکلات نیز مرتفع می شوند.
نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بیکاری زمانی اتفاق می افتد که کارخانه داران و صاحبان صنایع به دلیل عدم فروش محصولاتشان مجبور به کاهش تولید و در نتیجه تعدیل نیرو می شوند.
وی گفت: اما اگر برعکس این موضوع اتفاق بیفتد و شرکت های تولیدی محصولاتشان به فروش برسد سعی در افزایش تولیدات خود خواهند داشت و برای این کار به نیروی انسانی نیاز پیدا می کنند و تعداد بیشتری صاحب شغل خواهند شد.
جاسمی افزود: در این دو سال اخیر دولت یکی دو بار اقدام به توزیع کارت های خرید محصولات ایرانی کرد که اقدامی شایسته بود و خوب است که همین اقدام ادامه یافته و حتی شرایط آسان تری را برای عموم جهت خرید محصولات داخلی فراهم کنند.
وی گفت: خرید کالای ایرانی اجرای بیانات رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی است که امیدوارم با کمک مسوولان و رسانه ها این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
با نزدیک شدن به عید نوروز و رونق خرید مردم از بازار، خبرگزاری جمهوری اسلامی با هدف افزایش رونق تولید داخلی و کمک به اقتصاد کشور، پویش (کمپین) مصرف کالای ایرانی راه اندازی کرده است.
براین اساس خبرگزاری جمهوری اسلامی همسو با تاکیدات رهبر معظم انقلاب در عملیاتی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه‌های دولت در این زمینه، پویش خبری خرید کالای باکیفیت داخلی را باهدف افزایش توانمندی صنایع داخلی و تشویق به بهبود تولیدات خود، کلید زده است.
گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
3033/7458خبرنگار: مسعود اسماعیلی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.