به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی روز یکشنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان کرمانشاه در سرسرای اجتماعات تدبیر با بیان اینکه برخی از مناطق گردشگری کشور برای مردم تکراری شده است، افزود: منطقه غرب کشور به دلیل داشتن جاذبه های بسیار فراوان و همچنین بکر بودن می تواند به مقصد اصلی گردشگران داخلی و خارجی تبدیل شود.
او نزدیکی به مرکز کشور، مهمان نواز بودن مردم، آیین های خاص، برندهای غذایی و شیرینی این مناطق و جاذبه های زیبای طبیعی و تاریخی را از ویژگی های منطقه غرب کشور دانست و گفت: در این منطقه استان کرمانشاه نیز جایگاه ویژه ای دارد که می تواند برای گردشگران جذاب باشد.
او از کرمانشاه به عنوان مرکز توریسم منطقه ای غرب کشور نام برد و گفت: گردشگرانی که منطقه غرب را برای سفرهای خود انتخاب می کنند سفری هم به کرمانشاه خواهند داشت و از این رو باید این استان آمادگی و ظرفیت بیشتری برای جذب گردشگران داشته باشد.
استاندار کرمانشاه در ادامه سخنان خود با تاکید بر آمادگی همه جانبه همه دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر، گفت: سفر هموطنان از 25 اسفند به تدریج آغاز می شود و باید شهرهای استان را برای استقبال و پذیرایی از مهمانان نوروزی آماده کنیم.
رازانی بر ساماندهی ورودی های شهر تاکید کرد و گفت: ساماندهی ورودی ها باید در اولویت اصلی دستگاه های ذیربط قرار گیرد و فضا و منظر این ورودی ها متناسب با وضعیت فرهنگی و اجتماعی هر شهری انجام شود.
او بر فعالیت مستمر ستاد اجرایی خدمات سفر در طول سال تاکید کرد و گفت: جلسات این ستاد به منظور هماهنگی بیشتر برای جذب گردشگر در طول ایام سال باید برگزار شود و منحصر به روزهای عید نوروز نشود.
وی معرفی استان کرمانشاه در قالب تبلیغات رسانه ای، توزیع دفترک و کاتالوگ و استفاده از فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این معرفی هم باید در طول سال باشد و هم تمام جاذبه های طبیعی و تاریخی استان را در آن معرفی کرد.
استاندار کرمانشاه همچنین بر اخذ آمار گردشگران ورودی به استان در طول سال بخصوص در ایام نوروز تاکید کرد و افزود: داشتن آمار و مقایسه کردن آن به ما کمک می کند که نقاط قوت و ضعف خود را بشناسیم و بتوانیم تصمیم های درست برای جذب بیشتر گردشگران بگیریم.
او خواستار طراحی مکانیسمی برای اخذ آمار ورودی گردشگران به استان شد و گفت: یکی از مبناهای این آمار می تواند مخابرات باشد و از طریق شماره های تلفن همراهی که وارد استان می شود این آمارها را در اختیار ما قرار دهد.
رازانی بر انجام نظرسنجی از مهمانان نوروزی در مورد نقاط ضعف و قوت در ارایه خدمات در استان نیز تاکید کرد و گفت: این نظرسنجی هم به ما در جهت خدمات رسانی بهتر و مطلوب تر کمک می کند.
در این جلسه مسوولان دستگاه های اجرایی عضو این ستاد نیز اقدام های انجام شده و پیشنهادهای خود را در زمینه جذب هرچه بیشتر گردشگران و میزان آمادگی برای ارایه خدمات به گردشگران را تشریح کردند.
در استان کرمانشاه علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیار زیاد و دلنواز بیش از دو هزار و 200 اثر تاریخی ثبت ملی شده نیز وجود دارد که مجموعه تاریخی طاق بستان، محوطه باستانی بیستون، معبد آناهیتا و سنگ نوشته و نقش برجسته آنوبانی نی با چهار هزار و 800 سال قدمت در سرپل ذهاب از مهمترین این آثار هستند.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.