به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین خدرویسی روز یکشنبه در نشستی خبری با تبریک فرا رسیدن 14 اسفند سالروز تشکیل کمیته امداد به فرمان امام راحل (ره) اظهار کرد: از مجموع افرادی که زیرپوشش خدمات این کمیته قرار دارند، 35 هزار و 500 نفر آن ها زنان سرپرست خانوار هستند.
وی افزود: این افراد هیچ مهریه و نفقه ای و یا مستمری از سوی همسر یا پدر دریافت نمی کنند.
خدرویسی همچنین از زیرپوشش قرار دادن 2 هزار و 481 نفر از مردان سرپرست خانوار (از کار افتاده) نیز خبر داد و گفت: این افراد نیز به دلیل بیماری یا حوادث قدرت کار کردن را از دست داده اند.
وی یادآوری کرد: به طور میانگین در طول ماه کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه 35 میلیارد ریال مستمری به مددجویان پرداخت می کند.

** بیش از پنج هزار یتیم زیرپوشش کمیته امداد قرار دارند
مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه، تعداد افراد یتیم تحت حمایت این کمیته را پنج هزار و 319 نفر عنوان کرد و گفت: این افراد از خدمات متنوعی که در کمیته وجود دارد بهره مند هستند.
وی همچنین تعداد دانشجویان و دانش آموزان تخت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه را نیز 12 هزار و 500 نفر عنوان کرد.

** اختصاص اعتبار 500 میلیارد ریالی رییس جمهوری به کمیته امداد کرمانشاه
خدرویسی در ادامه از اختصاص اعتبار 500 میلیارد ریالی رییس جمهوری به کمیته امداد کرمانشاه برای بحث اشتغالزایی مددجویان در سفر به این استان خبر داد و گفت: قبل از آن سهمیه کمیته امداد کرمانشاه 375 میلیارد ریال بود.
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه با بیان اینکه هم اکنون اعتبار این کمیته برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان 875 میلیارد ریال است، گفت: کمیته امداد کرمانشاه جزو سه کمیته امداد برتر در کشور به لحاظ اشتغالزایی است.
وی تصریح کرد: در طول 11 ماه سپری شده از سال جاری 620 میلیارد ریال تسهیلات به مددجویان برای اشتغالزایی پرداخت شده که حاصل آن ایجاد چهار هزار شغل پایدار بوده است.
خدرویسی سقف تسهیلات پرداختی به مددجویان برای اشتغالزایی را 150 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این رقم چنانچه با توجه به توجیه اقتصادی آن نیاز به افزایش داشته باشد پس از تایید کارشناسان مربوطه تا 300 میلیون ریال نیز قابل افزایش است.

** پرداخت بیش از 84 میلیارد ریال به زوج های زیرپوشش
مدیرکل کمیته امداد کرمانشاه در ادامه از پرداخت 84 میلیارد و 550 میلیون ریال به پنج هزار زوج زیرپوشش کمیته امداد طی سال جاری خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با سال های گذشته رشد خوبی داشته است.
وی همچنین با بیان اینکه میانگین هزینه های ماهانه کمیته امداد کرمانشاه 200 میلیارد ریال است، افزود: این درحالیست که میانگین کمک های مردمی در بخش های مختلف به کمتر از 10 میلیارد ریال در طول ماه می رسد.

** جشن خودکفایی پنج هزار مددجوی کمیته امداد برگزار می شود
خدرویسی در بخش دیگری از سخنانش گفت: یکی از برنامه های کمیته امداد خودکفایی مددجویانش است و خوشبختانه امسال توانستیم با تسهیلات اعطایی در بخش اشتغالزایی بیش از پنج هزار مددجو را از حمایت های این کمیته خارج کنیم، به گونه ای که افراد بدون حمایت های کمیته امداد نیز قادر به کسب درآمد و گذراندن زندگی خود هستند.
وی در پایان اظهار کرد: کمیته امداد موظف است سالانه 10 درصد از مددجویان خود را از چرخه حمایتی خارج و در مقابل افرادی که مستحق کمک هستند را به چرخه حمایتی خود وارد کند.

گزارش رویدادهای خبری به همراه گزارش تصویری آن ها و اخبار متنوع دیگر، هر روز بر روی سایت ایرنا استان کرمانشاه http://www.irna.ir/kermanshah و کانال تلگرام به آدرس irnakermanshah@ منتشر خواهد شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.