به گزارش ایرنا، روابط عمومی استانداری کرمانشاه روز شنبه به نقل از مجتبی نیک کردار در چهارمین گردهمایی شهرداران استان کرمانشاه اعلام کرد: مسیر رسیدن به توسعه پایدار در گرو توجه به توسعه همه جانبه یک شهر است .
وی از شهرداران خواست که راهبرد توسعه شهرهای محل کاری خود را مورد بررسی قرار داده و با ایده و خلاقیت، زمینه ساز توسعه و آبادانی منطقه خود را فراهم کنند.
وی به برنامه های در دست اجرای شهرداری کرمانشاه اشاره کرد و گفت: با وجود تنگناهای مالی که شهرداری با آن مواجهه است اما در حوزه های مختلف از جمله برنامه ریزی و نرم افزاری توسعه فضای سبز، توجه به بهداشت و سلامت شهر کارهای خوب و قابل توجهی انجام داده که می تواند یک الگو برای دیگر شهرداری های استان باشد.
نیک کردار در ادامه از شهرداری ها خواست بیش از پیش به آئین نامه 2800 و مقررات ملی ساختمان و همچنین ایجاد و تجهیز پایگاه های آتش نشانی در شهر توجه داشته باشد.
وی وظیفه استانداری را حمایت، هدایت و نظارت بر اجرای طرح ها و پروژه های شهرداری ها عنوان کرد و گفت: شهرداری ها باید توجه داشته باشند که هر چقدر فعالیت و تلاش آنها در راستای توسعه همه جانبه و پایدار شهرها باشد از حمایت های بیشتری برخوردار خواهند شد.
معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به طراحی محورهای توسعه برای استان کرمانشاه، اظهار داشت: اولین محور طراحی شده برای استان محور گردشگری، خدمات و بازرگانی است بنابراین شهرداران برای کار در فضای گردشگری با توجه به ظرفیت های موجود می توانند زمینه ساز بستر توسعه شهرهای خود باشند.
نیک کردار گفت: نیاز نیست برای توسعه و خلق درآمد در شهرها پروژه هایی با سرمایه گذاری آنچنانی انجام شود بلکه با یک ایده ای خاص، فکری خلاقانه و با توجه به پتانسیل های موجود می توان به توسعه و افزایش درآمد در شهرها کمک کرد.
در این جلسه آرش رضایی شهردار کرمانشاه سند چشم انداز توسعه شهر کرمانشاه را ارایه کرد.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 14 شهرستان است که نیمی از جمعیت آن در شهرستان کرمانشاه ساکن هستند.
3209/8066 تنظیم کننده:عباداله آذرگون ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.