فرامرز اکبری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مصرف کالا در داخل کشور و در هر کشوری متناسب با ذائقه و سلیقه مردم آن جامعه است و به همین جهت اگر تولید کنندگان داخلی بتوانند کالاهای با کیفیت و مطابق با ذائقه مصرف کنندگان تولید کنند، بی شک مردم نیز برای خرید کالاهای داخلی تشویق و ترغیب می شوند و فرهنگ خرید کالای ایرانی رواج پیدا می کند.
وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی متشکل از 24 اصل روشن و شفاف با راهکارهای اجرایی است که برای تحقق این مهم همه باید تلاش کنند، زیرا امروز ما در یک جنگ اقتصادی قرار گرفته ایم.
وی با بیان اینکه دیروز جنگ ما جنگ دفاع از تمامیت ارضی و کیان اسلامی و دین بود و امروز نیز ما در یک جنگ اقتصادی قرار داریم، اظهارداشت: باید برای پیروزی در این جنگ نسبت به رونق اقتصاد داخل اقدام کنیم که یکی از راهکارهای تحقق این مهم خرید کالاهای با کیفیت ایرانی است.
فرماندار قصرشیرین گفت: تولید کنندگان باید کالاهایی را تولید کنند که با برند معروف و همچنین با کیفیت باشد و توان رقابت و برابری با مشابه خارجی آن را داشته باشد که در این صورت رغبت مصرف کنندگان نیز به خرید کالاهای داخلی بیشتر می شود.
اکبری از مردم و ملت فهیم ایران اسلامی نیز خواست با خرید کالاهای ایرانی در آستانه سال نو، در واقع حمایت از تولید داخلی را عملی کنند که در این رابطه تولید کنندگان نباید از کیفیت کالاها بکاهند بلکه باید با افزایش کیفیت کالاهای تولیدی علاوه بر ترغیب و تشویق مردم به خرید کالاهای ایرانی، زمینه صادرات کالاها را نیز فراهم کنند.
وی با اشاره به این که هم اکنون تولیدکنندگان کشورهای دیگر ذائقه مصرف کننده ما را شناسایی و متناسب با آن نسبت به تولید کالا اقدام کرده اند، افزود: باید بدانیم که اقتصاد کشور ما در تعامل با دیگر کشورها رشد می کند و در این خصوص باید قاعده و قانون بین المللی را بشناسیم و برای تحقق این امر نیاز است تولیدات داخل را تغییر داده و بر کیفیت آن ها بیفزاییم.
این مقام مسوول ادامه داد: رونق عمومی هر جامعه ای در گرو همت عمومی آن کشور است و از این رو ملت ایران باید همت کنند با خرید تولیدات داخل، علاوه بر رونق اشتغال و حمایت از واحدهای تولیدی، زمینه کاهش قاچاق را نیز فراهم کنند.
اکبری اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی پیام های متعددی دارد که در این راه ملت ایران، تولید کننده، واسطه و همچنین مصرف کننده همگی مخاطب این پیام ها هستند و اگر همدلی بین این اجزا به وجود نیاید، نمی توان به هدف های مورد نظر در این بخش دست یافت.
وی گفت: نیاز است با حمایت از تولید داخلی، در جنگ اقتصادی با دشمن سربلند بیرون بیاییم و همه را به مصرف کالاهای داخلی برای ایجاد یک فرهنگ عمومی تشویق و ترغیب کنیم.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه دارای 186 کیلومتر مرز با عراق است که در امتداد این نوار مرزی 2 پایانه صادراتی پرویزخان و خسروی فعال است.
بیش از 54 درصد حجم کالاهای صادراتی غیرنفتی کشورمان به عراق از این 2 مرز انجام می شود.
7079/3012/8066 خبرنگار: نازنین باباخانی ** اتتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.