به گزارش روز شنبه ایرنا، روابط عمومی استانداری کرمانشاه به نقل از حسین بابانی در جلسه کمیسیون ساماندهی متکدیان استان افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و شروع سفرها، دستگاه های ذیربط باید با کمک به شهرداری کرمانشاه در جمع آوری و ساماندهی متکدیان که باعث آشفتگی بصری و مزاحمت هایی برای مسافران می شوند، اقدام کنند.
وی تصریح کرد: به تازگی وزارت کشور با ابلاغ نامه ای به استانداری های سراسر کشور خواستار تسریع در اجرای ساماندهی و جمع آوری متکدیان در سطح شهرها شده و بر اساس این ابلاغ شهرداری ها مسئول ساماندهی متکدیان شناخته شده اند.
باباجانی ادامه داد: همه باید به شهرداری در اجرای هر چه بهتر ساماندهی این افراد کمک کنیم تا این نهاد به وظیفه خود بهتر و دقیق تر عمل کند.
وی همچنین خواستار ساماندهی دستفروشان و کودکان کار در شهر کرمانشاه شد و گفت: در خصوص این موضوعات نیز باید با سرعت عمل اقدام های لازم صورت گیرد و دستگاه ها با جدیت به وظایف خود عمل کنند.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمانشاه، با اشاره به کسب درآمد غیر موجه عده ای از افراد در بکارگیری از متکدیان و کودکان کار اظهار داشت: متاسفانه طبق بررسی های صورت گرفته عده ای سودجو، متکدیان و کودکان کار را در سطح شهر خلاف قانون در سطح شهر کرمانشاه پخش می کنند و از این مسیر اقدام به درآمد غیرموجه می کنند لذا وظیفه دستگاه های ذیربط است که این افراد را شناسایی و با قاطعیت با آنان برخورد کنند.
باباجانی بیان داشت: باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مردم را از کمک به این گونه افراد برحذر داشت زیرا اگر کمکی صورت نگیرد محلی برای کسب درآمد غیرقانونی توسط عده ای سودجود باقی نمی ماند.
وی خاطرنشان ساخت: شهرداری کرمانشاه در کنار انجام کارهای سخت افزاری مانند احداث بوستان و رنگ آمیزی و پاکیزگی شهر برای ایام نوروز موظف به اجرای برنامه های نرم افزاری مانند فراهم ساختن بسترهای لازم برای کمک به جذب بیشتر گردشگر و مسافر در سال های آینده است که یکی از این کارهای نرم افزاری توجه به جلوگیری از مزاحمت ها و آشفتگی بصری در شهر است.
وی در پایان گفت: همه دستگاه های اجرایی ذیربط موظف هستند در کمک به شهرداری در راستای جمع آوری و ساماندهی متکدیان به منظور زیباترشدن هر چه بیشتر شهر کرمانشاه در ایام نوروز کمک کنند.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.