جبار ولی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: گیلانغرب 224 هزار و 500 هکتار مساحت دارد که از این میزان 175 هزار و 369 هکتار آن منابع ملی است.
وی با بیان این که از مجموع منابع ملی این شهرستان، 48 درصد جنگل و 52 درصد آن مرتع است، اظهار داشت: حفاظت از عرصه های ملی نیازمند فرهنگ ساری عمومی و مشارکت و همراهی اقشار مختلف مردم و مسوولان است.
وی با اشاره به برنامه های در دست اقدام در آیین گرامیداشت هفته منابع طبیعی با شعار 'همیار طبیعت باشیم' در گیلانغرب بیان کرد: هر ساله از 15 تا 21 اسفند در سراسر کشور به عنوان هفته منابع طبیعی نامگذاری شده که در نخستین روز از این هفته با عنوان روز ملی درختکاری، نسبت به غرس نهال اقدام می شود.
مدیر اداره منابع طبیعی گیلانغرب از دیگر برنامه های هفته منابع طبیعی در این شهرستان را برگزاری مسابقه نقاشی در مورد طبیعت در سطح مدارس، توزیع نهال رایگان در نماز جمعه و افتتاح طرح آبخیزداری حوزه سد زاگرس در بخش گواور اعلام کرد.
ولی پور، برای اجرای طرح آبخیزداری حوزه سد زاگرس 6 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که شامل احداث 15 کیلومتر جاده دسترسی، بندهای گابیونی، سنگی ملاتی و بانکت در سطح یک هزار هکتار با مساحت کل 72 هزار هکتار است.
وی اضافه کرد: تاکنون در سطح 2 هزار هکتار از این طرح، عملیات آبخیزداری به منظور کنترل سیل و رسوب اجرا شده است.
گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7398/3012/8066 خبرنگار:سلطانمراد شهبازپور ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.