کامران کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرحهای سیستم آبیاری تحت فشار در شهرستان روانسر از سال 84 آغاز شده است.
وی با بیان اینکه اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار در روانسر موفقیت آمیز است، تصریح کرد: با تلاش کارکنان این مدیریت و همکاری بخش آب و خاک سازمان، سطح اراضی زیرپوشش سیستم های آبیاری تحت فشار این شهرستان را از هشت هکتار در سال 86 به چهار هزار هکتار در اواخر سال 95 رسانده ایم.
مدیر جهاد کشاورزی روانسر اضافه کرد: از ابتدای امسال تاکنون در 340 هکتار از اراضی شهرستان روانسر سیستم آبیاری تحت فشار اجرا شده است که برای اجرای این طرح‌ها بیش از 23 میلیارد و 800 میلیون ریال هزینه شده است.
کریمی جلوگیری از رشد بی‌رویه علف‌های هرز، کاهش آفات و امراض، امکانپذیر شدن آبیاری در اراضی شیبدار، جلوگیری از فرسایش بی‌رویه خاک، کنترل‌پذیر شدن میزان برداشت آب از منابع آبی و سهولت در اعمال مدیریت آبیاری در مزرعه را از مزایای آبیاری به روش تحت فشار برشمرد و افزود: با اجرای سیستم آبیاری تحت فشار علاوه بر افزایش متوسط بهره‌ وری هر مترمکعب آب مصرفی، هزینه‌های تولید نیز کاهش می‌یابد.
مدیر جهاد کشاورزی روانسر با اعلام اینکه این شهرستان دارای 64 هزار هکتار اراضی کشاورزی است، افزود: از این مقدار 16 هزار هکتار آبی و مابقی دیم می باشد.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/7455 خبرنگار: یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.