به گزارش روز جمعه ایرنا؛ امیر شاه آبادی در جلسه شورای مهارت این شهرستان با اشاره به وجود کارخانه ها و صنایع بزرگ در شهرستان هرسین افزود: افراد شاغل در این حوزه، بیشتر غیربومی هستند و علت اصلی آن هم نبود مهارت در نزد افراد جویای کاری است که از شهرستان معرفی می شوند.
او با بیان اینکه هرسین با وجود کارخانه های مختلف به عنوان دومین شهرستان صنعتی استان شناخته می شود گفت: با توجه به ارایه آموزش های مهارتی رایگان توسط مرکز آموزش فنی و حرفه ای هرسین در حوزه صنعت و رشته های مورد نیاز بازار کار، شاهد وجود هفت هزار بیکار در شهرستان هستیم که از این تعداد 70 درصد فاقد مهارت هستند.
فرماندار هرسین با اشاره به پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه ای شماره 2 این شهرستان عنوان کرد: این مرکز آموزش فنی و حرفه ای که از مصوبات سفر پرخیر و برکت مقام معظم رهبری به استان است در سه ماه اول سال آینده به عنوان مرکز آموزش فنی و حرفه ای خواهران شروع به فعالیت خواهد کرد و امید است در کنار مرکز آموزش فنی و حرفه ای برادران بتواند خلأ موجود در بحث اشتغال و حرفه آموزی را برطرف کند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه نیز تعهد سالانه این اداره کل را هشت میلیون و 500 هزار نفر ساعت اعلام کرد و با بیان اینکه از این میزان تعهدات پنج میلیون نفر ساعت در مراکز دولتی و مابقی در آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای اجرا شده گفت: تاکنون این تعهدات به صورت کامل اجرا و تا پایان سال نیز به رشد مناسبی خواهد رسید.
داود ناصری امید افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان هر سال اقدام به تعیین تعهدات آموزشی سال آینده استان ها می کند و به تبع آن ادارات کل نیز براساس ظرفیت ها و پتانسیل ها و نیازهای هر منطقه اقدام به تقسیم تعهدات آموزشی بین مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان ها می کنند.
وی در ادامه با اشاره به وجود 300 آموزشگاه آزاد فعال در استان گفت: خوشبختانه آموزشگاه های آزاد فعال استان در رشته های مختلف و با نرخ شهریه تعیین شده از سوی این اداره کل در حال ارایه آموزش های مهارتی به علاقه مندان هستند و براساس تحقیقات به عمل آمده از کیفیت آموزشی و تجهیزاتی مناسبی هم برخوردارند.
وی اظهار کرد: در تمام شهرستان های استان مراکز آموزش فنی و حرفه ای فعال است و در رشته های مختلف و بر اساس نیاز منطقه در حال ارایه آموزش های رایگان مهارتی به متقاضیان هستند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با اشاره به وجود کارخانه های بزرگ در هرسین گفت: جای تأمل دارد که با وجود این ظرفیت، آمار بیکاری شهرستان بالا باشد و یکی از مهمترین عوامل آن نبود نیروی کار دارای مهارت است.
ناصری امید افزود: این شهرستان از نظر صنایع دستی در کشور زبانزد است به خصوص در رشته های گلیم بافی و قالی بافی و باید از این پتانسیل به نحو مطلوب در راستای کاهش آمار بیکاری و همچنین کمک به اقتصاد خانواده ها استفاده شود.

**بهره مندی مردم از مواهب آموزش های فنی و حرفه ای امری ضروری است
امام جمعه هرسین نیز در دیدار مدیرکل و تنی چند از مسوولان اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با تأکید بر اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای گفت: لزوم بهره مندی آحاد جامعه از مواهب آموزش های فنی و حرفه ای امری ضروری است.
حجت الاسلام روح الله باقری افزود: با توجه به وجود صنایع و کارخانه های بزرگ در شهرستان، مردم این منطقه حق دارند در کنار مشکلات ناشی از وجود صنایع و آلایندگی و آسیب های موجود از اشتغال آن برای جوانان بومی بهره مند گردند.
او با ابراز خوشحالی از ساخت مرکز جدید آموزش فنی و حرفه ای هرسین به عنوان مکمل مرکز آموزشی این شهرستان گفت: انتظار این است تلاش هدفمند و بیشتری برای جذب جوانان و استفاده از ظرفیت های صنعتی در کنار پتانسیل بخش صنایع دستی برای برون رفت از معضل بیکاری و ایجاد کارآفرینی مولد در این شهرستان با سلاح مهارت آموزی براساس نیاز این بخش صورت پذیرد.
شهرستان هرسین با 85 هزار نفر جمعیت در 44 کیلومتری جنوب شرقی کرمانشاه قرار گرفته است.
3033/8066خبرنگار: فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.