به گزارش خبرنگار ایرنا؛ ماموستا مُلا محمد محمدی در خطبه های این هفته نماز جمعه اهل سنت کرمانشاه در مسجد جامع امام شافعی به تشریح توصیه های پیامبر اکرم (ص) به کارگزاران و مبلغان دینی پرداخت و افزود: پیامبر عظیم الشان اسلام از متولیان دینی و جامعه خواسته است تا دین را بر مردم آسان بگیرند و آنان را در راه دین به زحمت و مشقت نیاندازند.
او گفت: بشارت سعادت و امید دادن به مردم از توصیه های پیامبر بوده و در مقابل دستور می دهند که مردم را با اعمال، رفتار و سختگیری خود از دین فراری ندهند.
او توصیه اطاعت از دستورات الهی و دوری از قرائت های شخصی و احیانا تندروانه از دین و نیز پرهیز از اختلاف افکنی را از جمله این توصیه ها ذکر کرد و رعایت این دستورات را هم به صلاح دین و هم به مصلحت حکومت اسلامی دانست.
ماموستا محمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین گفت: همانطور که ایشان بیان کرده اند، قضیه فلسطین قصه پرغصه ای است که اندوه جانکاه مظلومیت ملت بردبار آن، بر دل و جان انسان های آزادیخواه و عدالت طلب سنگینی می کند.
امام جمعه اهل سنت کرمانشاه همچنین افزود که رهبر معظم انقلاب فرمودند که شکی نیست که راهی جز مقاومت در مقابل سلطه طلبی و زیاده خواهی صهیونیست ها وجود ندارد و این رسالت بزرگی است که مردم فلسطین آن را بردوش می کشند و این روا نیست که رنج و زحمت مقاومت فقط بر دوش آنان باشد و سایر ممالک و سران کشورهای اسلامی در زد و بندها و به اصطلاح سازش های خود آنان را به دست فراموشی بسپارند.
ماموستا محمدی همچنین با اشاره به فرا رسیدن ماه پایانی سال از مردم خواست تا در حالیکه به نظافت منزل، محله و شهر خود می پردازند، دل و افکار خود را از ناپاکی، حسادت و کینه پاک سازند تا در حالی وارد سال نو شوند که بی آلایش و پر از آرامش هستند.
3033/8066خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.