به گزارش خبرنگار ایرنا، طهمورث الیاسی ظهر چهارشنبه چهارم اسفند در نشستی خبری درباره آخرین وضعیت تهیه طرح آمایش استان کرمانشاه افزود: این طرح یک سند بلند مدت است که مبنای اسناد توسعه کوتاه مدت استان قرار می گیرد.
سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه تهیه طرح آمایش استان را طی قراردادی در سال 93 به دانشگاه رازی سپرده است.
به گفته الیاسی، در تهیه این طرح از یک ساز و کار مناسب و کارآمد و تجربیات 13 استان دیگر استفاده شده است.
وی اظهار داشت: ما در تهیه طرح آمایش از 2 تجربه ناموفق استان اصفهان و تجربه سایر استان ها استفاده کرده ایم و در مجموع انجام مطالعات آمایش به شکل کنونی یک تصمیم خردمندانه بوده است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان کرمانشاه گفت: استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و مجموعه مدیریتی استان در تهیه طرح آمایش مورد توجه قرار گرفته که یکی از نتایج این کار ظرفیت‌سازی برای انجام اقدامات مشابه یا تکمیل اطلاعات در آینده است.
وی افزود: از دیدگاه ما مطالعات طرح پایان نیافته است و پس از مشخص شدن ضعف‌ها و روشن شدن نقاط قوت و ظرفیت های جدید، تکمیل مطالعات ادامه پیدا می کنند.

** هزینه طرح
الیاسی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا درباره زمان و نحوه عملیاتی شدن طرح آمایش استان و چگونگی منتفع شدن مرد از آن گفت: پس از تصویب سازمان برنامه و بودجه کشور این طرح می تواند مبنای تهیه اسناد توسعه قرار گیرد.
وی در باره میزان هزینه تهیه طرح آمایش استان را به صورت سرانگشتی بین هفت تا 9 میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد که اگر این طرح تنها 10 درصد در بهره ‌وری هزینه‌ها موثر باشد، باز هم یک اقدام ارزشمند و مطلوب است و تمام اعتباری که برای تهیه آن هزینه شده نوعی سرمایه‌گذاری است.
الیاسی یکی از عوامل مهم در توسعه بلندمدت را تهیه و تدوین طرح آمایش دانست و گفت این طرح در کنار سایر مطالعات کاربردی و ناحیه ای در پیشرفت و توسعه موثر است.
7444/8066 خبرنگار:عبدالله الماسی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.