کرم محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام اینکه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا به طور همزمان 29اردیبهشت سال 96در کشور برگزار می شود افزود: ستاد انتخابات در استان کرمانشاه تشکیل و مسوولان این استان نیز مشخص شده اند و تاکنون نیز سه جلسه این ستاد برگزار شده است.
او با بیان اینکه ثبت نام از داوطلبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور و براساس تقویم ستاد انتخابات روز 30اسفند 95آغاز می شود به داوطلبان احتمالی توصیه کرد که با توجه به تعطیلات نوروز از هم اکنون نسبت به دریافت عدم سوء پیشینه از دفاتر پلیس +10اقدام نمایند.
به گفته او براساس اعلام ستاد انتخابات کشور و براساس تبصره 3 ماده 26 قانون انتخابات شوراها ارایه گواهی عدم سوء پیشینه از سوی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هنگام ثبت نام الزامی است.
او از داوطلبان خواست در راستای سهولت در فرایند ثبت نام، از هم اکنون جهت دریافت گواهی مذکور به دفاتر پلیس + 10 مراجعه نمایند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه در ادامه به تشکیل ستاد انتخابات در 14شهرستان استان نیز اشاره کرد و گفت: ستادهای شهرستانی نیز تاکنون جلسات مستمر و منظمی در راستای برگزاری انتخاباتی قانونمند، سالم و رقابتی برگزار کرده اند.
محمدی با بیان اینکه مشکل خاصی برای برگزاری انتخابات در استان کرمانشاه وجود ندارد افزود: انتخابات این دوره هم براساس قوانین قبلی انتخابات کشور برگزار می شود.
او بی طرفی کامل و رعایت قانون را 2اصل مهم در برگزاری انتخابات پیش رو دانست و گفت: تعامل با هیات های نظارت و اجرایی از اهداف ستاد انتخابات است.
دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه در ادامه اظهار کرد که اطلاع رسانی در مورد شرایط و چگونی ثبت نام و برگزاری انتخابات به تدریج تا زمان برگزاری انتخابات در قالب اطلاعیه های ستاد انتخابات از طریق رسانه ها به اطلاع مردم استان می رسد.
دوازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا روز 29اردیبهشت سال 96 به طور همزمان در سطح کشور برگزار می شود.
دوره قبلی انتخابات یعنی چهارمین دوره انتخابات شوراها نیز همزمان با دوره یازدهم ریاست جمهوری در 24خرداد سال 92 برگزار شد.
در دوره قبل آرا مردم استان کرمانشاه از هزار و 827 شعبه شامل 847 شعبه در مناطق شهری و 980 شعبه در مناطق روستایی جمع آوری شد.
براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 90، استان کرمانشاه یک میلیون و 945 هزار و 227 نفر جمعیت دارد که در 30شهر و 2هزار و 630روستا سکونت دارند.
بیش از پنج هزار نفر اکنون عضو شوراهای اسلامی شهر و روستای استان کرمانشاه هستند.
3033انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.