به گزارش خبرنگار ایرنا، این دانشکده در زمینی به مساحت پنج هزار و 700 متر مربع زیربنا و در سه طبقه شامل 17 کلاس درس، 14 آزمایشگاه، سایت و کتابخانه با اعتباری بیش از 50 میلیارد ریال احداث شده است.
رییس دانشگاه رازی کرمانشاه در مراسم افتتاح این دانشکده گفت: زیربنای توسعه کشور اقتدارعلمی است به همین جهت طرح توسعه دانشکده های دانشگاه رازی در سال های اخیر که به دلیل جنگ عقب افتاده بود در دستور کار جدی مسئولان استانی قرار گرفته است
محمدابراهیم اعلمی آل آقا، از ارتباط کم دانشگاه ها و محققان دانشگاه ها با بخش صنعت انتقاد کرد و گفت: لازمه خودکفایی و تجاری سازی محصولات و تولیدات کشور مداخله و حضور گسترده علم در همه زمینه های تولیداتی و اقتصادی است که متاسفانه در کشور هنوز این حضور پررنگ نیست.
وی در ادامه به افتتاح دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی و آزمایشگاه های این دانشکده و دانشگاه رازی اشاره کرد و گفت: با وجود میادین غنی و متعدد نفت و گاز، شرکت های مختلف پتروشیمی در استان و ظرفیت و پتانسیل بزرگ رشته شیمی دانشگاه رازی در کشور، در به کارگیری ظرفیت بسیار خوب علمی متخصصان دانشگاه رازی تاکید کرد.
او بر رسالت و وظیفه دانشگاه برای توسعه همه جانبه کشور تاکید کرد و از همه مسئولان خواست به ظرفیت و سرمایه بسیار بزرگ متخصصان دانشگاه های کشور برای توسعه و پیشرفت توجه و زمینه ورود آنها به طرح ها را فراهم کنند.
معاون امور مهندسی، پژوهشی و فناوری وزارت نفت نیز در ادامه این جلسه احداث دانشکده نفت و پتروشیمی دانشگاه رازی توسط وزارتخانه نفت در استان کرمانشاه و دانشگاه با سابقه رازی با توجه شرکت های متعدد پتروشیمی، میادین متعدد نفت و گاز بسیار با اهمیت دانست.
حبیب الله بیطرف دهه چهار انقلاب دانشگاه ها را دهه شرکت های دانش بنیان، پژوهش محور و محققان کسب فن آوری خواند و گفت: دانشگاه و صنعت باید یک ارتباط واقعی، جدی و پررنگ باهم داشته باشند که خوشبختانه در صنعت نفت این گام برداشته شده است.
وی با بیان اینکه صنعت نفت در اجرای طرح های خود با دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور همکاری گسترده ای دارد، گفت: صنعت نفت برای انجام تحقیقات، پژوهش ها و آزمایش های خود با 12 دانشگاه اصلی کشور قرارداد همکاری دارد.
بیطرف با بیان اینکه تمام زیرساخت های آموزش در همه رشته ها در دانشگاه فراهم است، افزود: حال وقت آن شد از متخصصان و فن آوران دانشگاهی و ظرفیت عظیم علمی که در کشور وجود دارد در جهت علم کاربردی استفاد شود.
دانشگاه رازی با 170 هزار مرتع مساحت و 12 هزار دانشجو در مقاطع مختلف کارشناسی، تحصیلات تکمیلی و 420 عضو هیات علمی کار در سال 1353 با 200 دانشجو راه اندازی شد و دانشگاه مادر و با سابقه ترین دانشگاه استان کرمانشاه است.
3209/8066 خبرنگار:عبادالله آذرگون** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.