جهانبخش حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به ابلاغ منشور حقوق شهروندی توسط رییس جمهوری افزود: در این منشور حقوق حیات و رفاه، صلح و امنیت، توسعه پایدار، تعیین سرنوشت، حریم خصوصی، تامین اجتماعی، مسکن و مالکیت، برابری و آزادی، محیط زیست سالم ، تجمع و راهپیمایی و حق دسترسی به اطلاعات به رسمیت شناخته شده است.
وی حقوق آزاداندیشی، بیان، اقتصاد شفاف و رقابتی ، دسترسی به فضای مجازی، اشتغال آموزش و سلامت، تابعیت و آزادی و رفت و آمد و همچنین حق برخورداری از دادرسی را از جمله مواردی ذکر کرد که در منشور حقوق شهروندی به آنها اشاره شده و به رسمیت شناخته شده است.
وی گفت: خاطر نشان کردن حقوق افراد جامعه اسلامی و تلاش برای بسط قانون مداری از الهام های مثبت منشور حقوق شهروندی است.
وی در ارتباط با اقدام دولت تدبیر و امید در برخورد با حقوق های غیرمتعارف و ضرورت مقابله با آن در سایر نهادها گفت: یکی از افتخارهای دولت، مواجهه بدون مسامحه با تخلف در پرداخت های غیرمتعارف بود.
فرماندار سرپل ذهاب اظهارداشت: نامه دکتر روحانی در ضرورت پیگیری و برخورد با عاملان آن و تلاش برای خشکاندن ریشه های اداری و بوروکراتیک آن، یادگاری ماندگار در مبارزه با فساد برای دولت یازدهم به شمار می آید.
حیدری ادامه داد: ریشه کن کردن تبعیض در پرداخت ها نیازمند اراده ای راسخ برای ترسیم سیستمی هماهنگ در توجه به خدمات ناشی از تلاش کارکنان دولت و مناسب سازی پرداخت ها مطابق با میزان زحمات و بهره ­وری اثربخش باید مورد توجه قرار گیرد که تحقق این اصول مهم عزم جدی مجموعه قوای حاکمیتی را طلب می کند.
وی افزود: ضابطه مند کردن پرداخت حقوق و مزایا از طریق تدوین برنامه ای فراگیر از الزام های مورد نیازست که باید براساس خمیرمایه عدالت و به شیوه حق مدارانه از مجاری قانونی مورد تصویب قرار بگیرد و به عنوان سند حقوقی مبنای پرداخت ها باشد.
وی خاطرنشان کرد: گرچه پرداخت حقوق های نجومی ریشه در دولت های گذشته دارد، اما جدیت و اهتمام دولت در برخورد با آن شایسته توجه است.
وی همچنین با اشاره به وضعیت مسکن مهر و پیامدهای آن برای دولت روحانی، اظهارداشت: یکی از طرح های باقی مانده دولت گذشته که تکمیل آن برای دولت یازدهم با زحمت فراوان همراه است، پروژه های مسکن مهر است که در سراسر کشور وجود دارند.
وی افزود: اتمام این طرح ها بار مالی زیادی بر بودجه کشور تحمیل می کند که به طور طبیعی بخش عمده ای از منابع مالی دولت صرف تکمیل زیرساخت های آن ها می شود که فراهم کردن و تامین این منابع به علت وجود تنگناهای مالی برای دولت بسیار سخت و دشوار خواهد است.
این مقام مسوول گفت که با این وجود طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی بیش از نیمی از واحدهای مسکن مهر در 488 شهر در دولت یازدهم تکمیل و به مردم تحویل داده شده است.
حیدری همچنین با اشاره به میرات دولت گذشته در بخش بیکاری و اقدام های دولت روحانی در حوزه اشتغال، افزود: دولت با نابسامانی گذشته و کمبود شدید منابع مواجه است اما با وجود این نقصان، پیگیری طرح های بزرگ از جمله شامل تلاش برای فعال سازی واحدهای راکد اقتصادی، تشویق فناوری های نوین و دانش بنیان، ایجاد ثبات و آرامش در محیط کسب و کار، توجه به اشتغال روستاییان با توجه به اعطای وام های روستایی در دستور کار دولت تدبیر و امید است.
وی همچنین با اشاره به اقدام موثر دولت در حوزه صنعت نفت و صادرات آن، گفت: سیاست های دولت دکتر روحانی در حوزه صنعت نفت، دگرگونی در صنایع پالایشگاهی در مسیر افزایش ظرفیت تولید و ارتقا و تثبیت کیفیت فرآورده هاست.
فرماندار سرپل ذهاب اضافه کرد: افتتاح طرح های بزرگ حوزه صنعت نفت از افتخارهای دولت تدبیر و امید است که افتتاح فاز 12 پارس جنوبی در سال 93 از آن جمله است و آغاز عملیات بزرگترین مجموعه پالایشی سیراف در سال 94 می تواند در رونق بخشیدن به دستاوردهای زیر ساختی نفت اثر گذار باشد.
وی افزود: دیپلماسی نفتی می تواند در جذب سرمایه های خارجی موثر واقع شود که سطح این دیپلماسی بعد از توافق برجام به مرحله ای از روابط خارجی رسیده که می تواند در مسیر فصل جدیدی را برای مشارکت در جهت سرمایه گذاری کشورهای طالب این مشارکت به وجود بیاورد.
وی همچنین در ادامه با اشاره به تفاوت نقد و تخریب و زیر پا گذاشتن اخلاق و دروغگویی منتقدان علیه دولت گفت: نقد در صورتی که سبب اصلاح رویه ها و اقناع فکری عامه مردم شود قابل قبول است اما تلاش بی امان و هدفدار در راستای منویات سیاسی و کارشکنی و سیاه نمایی مدام ، پرده از راز تخریب می گشاید.
وی اظهار داشت: رعایت اصل انصاف و حقانیت در ارزیابی ها و همچنین تکیه بر اصول حکم رانی خوب نظیر کارآمدی، قانون داری و پاسخگویی باید ملاک نقد و ارزیابی کارنامه دولت باشد.
وی همچنین با اشاره به تاکید رییس جمهوری در حق مردم در استفاده از شبکه های مجازی در چارچوب قانون گفت: یکی از حقوق مصرح در منشور حقوق شهروندی همین حق استفاده از فضای مجازی است.
وی افزود: فضای مجازی درگاه ارتباط انسانی، عرصه فعالیت فرهنگی و اجتماعی و فرصت به اشتراک گذاری ایده ها و روش های همدیگر است.
وی گفت: یکی از دستاوردهای دولت تدبیر و امید، دفاع از حریم آزادی های مجازی ایرانیان منطبق با آموزه ها و فضیلت های اخلاقی و انسانی و ایجاد فرصت مناسب برای فعالیت آن است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.