به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله رازانی پنجشنبه شب در جلسه رسیدگی به مشکلات قصرشیرین که با حضور شماری از مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و مسوولان محلی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، از طرح سامانه گرمسیری، اتصال شبکه ریلی، توسعه و بهسازی راه های مواصلاتی و منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، به عنوان طرح های مهمی یاد کرد که در استان کرمانشاه در حال اجراست.
وی افزود: مرحله نخست طرح سامانه گرمسیری در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد که تا قبل از پایان امسال با عبور آب مورد نیاز از تونل نوسود و منطقه ازگله، دشت های شهرستان های غربی استان کرمانشاه سیرآب می شوند.
وی اظهارداشت: با تامین و ذخیره سازی 900 میلیون مترمکعب آب در قالب طرح سامانه گرمسیری، مشکل کمبود آب بخش زیادی از زمین های کشاورزی شهرستان های استان کرمانشاه به ویژه شهرستان های غربی رفع می شود.
استاندار کرمانشاه از قول مساعد رییس جمهوری برای تصویب طرح منطقه آزاد تجاری خبر داد و بیان کرد: این طرح پس از تصویب در هیات دولت، برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال می شود.
رازانی از احیا و توسعه کشت محصولات گلخانه ای قصرشیرین خبر داد و گفت: توجه به این بخش می تواند معضل بیکاری در این شهرستان مرزی را رفع کند.
وی همچنین از تخصیص هشت میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای مهار آب های مرزی کشور خبر داد و افزود: کمبود سد در استان کرمانشاه از جمله مشکلات فراروی است و تلاش می شود با ایجاد سدهای جدید، بخش زیادی از مشکل کمبود آب در قالب طرح سامانه گرمسیری رفع شود.
نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه اضافه کرد که در صورت انجام کار کارشناسی و ایده مطلوب، می توان از محل اعتبار طرح سامانه گرمسیری، نسبت به عملیاتی کردن طرح های مهم اقدام کرد.
رازانی گفت: می توان از محل اعتبارات رهبری و همچنین راه و شهرسازی، برای بازسازی قصرشیرین استفاده کرد که مسوولان دستگاه های اجرایی ذیربط باید این مهم با انجام کار کارشناسی در دستور کار قرار دهند.
وی از پیش بینی اعتبار 100 هزار میلیارد ریالی دولت در بخش راه آهن، آب و فاضلاب و محیط زیست خبر داد و افزود: از محل این منابع نیز می توان برای توسعه شهرستان مرزی قصرشیرین استفاده کرد.
اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه به همراه شماری از معاونان استانداری و رییس سازمان امور عشایری کشور، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی وارد قصرشیرین شد که در ابتدا با سران ایلات و طوایف این شهرستان مرزی دیدار و در ادامه از روند صادرات کالا از مرزهای پرویزخان و خسروی نیز بازدید کرد.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه و برخورداری از 186 کیلومتر مرز با عراق، دارای دو مرز رسمی پرویزخان و قصرشیرین است که سالیانه حدود 54 درصد صادرات غیرنفتی کشورمان به عراق از طریق این مرزها انجام می شود.
7079/8066 خبرنگار:فرزین مدرسی ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.