به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر حسین کریم روز سه شنبه در جلسه بررسی وضعیت بهداشت و درمان سنقر و کلیایی افزود: همچنانکه در تمام خانواده ها اولویت اول، پرداختن به درمان هر یک از افراد بیمار است، اولویت اول دولت تدبیر و امید هم که انسانی، عقلانی و منطقی می باشد، درمان بیماران افراد جامعه قرار گرفت.
وی با بیان اینکه در 2 سال گذشته اعتبارات بسیار زیادی در حوزه های مختلف بهداشت و درمان هزینه شده است گفت: در گذشته اورژانسها مملو از بیماران با حداقل امکانات، کمبود تخت های آی سی یو و اتاقهای عمل و نوبت های بسیار طولانی و کمبود تخت های بیمارستانی و... بود که در این مدت فقط 76 تخت آی سی یو در استان راه اندازی شده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از به کارگیری تمامی ظرفیتها برای جبران کمبود در حوزه درمان خبر داد و گفت: نوسازی و تکمیل تجهیزات درمانی در شهرستانها و انجام کارهای بسیار ارزشمند در بحث زیرساختها موجب تشویق متخصصان برای خدمت در شهرستانها شد.
وی بحث پیشگیری از بیماری را مهم دانست و گفت: وزارت بهداشت به تنهایی قادر به انجام آن نیست بلکه تمامی سازمانها و تک تک افراد جامعه بایستی در این زمینه ورود پیدا کنند تا با فرهنگ سازی از منشاء بسیاری از بیماریها بخصوص تصادف ها جلوگیری شود.
اجرای طرحهایی از قبیل راه اندازی سیستم پرونده سلامت، سیستم ارجا، نشانگرهای تغذیه ای، طرح روستای سالم، هتلینگ بیمارستانها، احداث زایشگاهها مطابق با آخرین استانداردها در شهرستانها، راه اندازی دستگاه رادیو تراپی در روزهای آینده و رفع مشکلات بیماران سرطانی در بیمارستان امام رضا (ع) از دیگر برنامه های اجرا شده در 2 سال گذشته است که رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به آنها اشاره کرد.
فرماندار سنقر و کلیایی هم ورود یک هزار میلیارد ریال تجهیزات پزشکی به استان کرمانشاه در دولت تدبیر و امید را به عنوان خدمت بسیار ارزشمند به مردم دانست و اهمیت بحث پیشگیری را برای کاهش هزینه های دولت مورد تاکید قرار داد.
یاور محمدی گفت: فرهنگ سازی در خصوص آماده کردن مردم در مقابله با مخاطرات، تغییر سبک زندگی در مصرف مواد غذایی از مواردی است که انجام آنها با اعتبارات بسیار کمتر از هزینه های درمان قابل اجراست.
وی با قدردانی از تلاش و پیگیریهای نماینده مردم در حوزه بهداشت و درمان گفت: حداقل 30 درصد هزینه های خانوارها در حوزه درمان می باشد و در اجرای طرح تحول نظام سلامت شاهد کاهش چشمگیر این هزینه ها هستیم.
فرماندار سنقر و کلیایی آثار طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان را تشریح کرد و گفت: حضور تمام وقت پزشکان متخصص در بخشهای مختلف بیمارستان، اجرای هتلینگ بیمارستان، خرید دستگاه هایی از قبیل ماشین بیهوشی، اتو آنا لیزر، سی تی اسکن، ویدئو کاسترو سکوپی، سونوگرافی، آمبولانس و چهار دستگاه دی سی شوک، تجهیز آزمایشگاه، ساخت 13 باب خانه بهداشت روستایی، راه اندازی پایگاه های سلامت، تجهیز تمامی مراکز بهداشتی درمانی روستایی به تجهیزات نمونه گیری و نوار قلب، راه اندازی بخش پاتولوژی و دانشکده پرستاری که با بیش از 75 میلیارد ریال اعتبار انجام شده است.
محمدی افزود: طرحهای دیگری نیز در حوزه بهداشت و درمان با اعتبار 30 میلیارد ریال در حال اجرا هستند.
امام جمعه سنقرو کلیایی نیزبا قدردانی از مجموعه دست اندرکاران حوزه بهداشت و درمان، موضوع بیمارستان، دارو، درمانگاه و... را از مسائل بسیار مهم و حساسی که امروز از ضروریات زندگی مردم شده عنوان کرد و عنایت ویژه به این مسائل را مورد تاکید قرار داد.
حجت الاسلام مجید صفدری، تقویت راهکارهای پیشگیری از بیماریها را مهم دانست و گفت: تقویت باورها و اعتقادات مردم در حوزه سلامت و اصلاح روش زندگی مردم می تواند در کاهش بیماریها و نیاز کمتر به دارو و پزشک را به دنبال داشته باشد.
8066/7446 خبرنگار:هادی رنجبر** انتشاردهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.