به گزارش ایرنا، دکتر احمد حاجبی روز دوشنبه در جلسه ای با معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به بازدید خود از پروژه ها و برنامه های معاونت بهداشتی کرمانشاه، معضلات اجتماعی نظیر اعتیاد، خودکشی و طلاق در سطح کشور را بالا دانست و افزود: این معضلات به علت مشکلاتی نظیر جنگ در غرب کشور فراوانی بیشتری هم دارد.
وی گفت: به دنبال آمار نگران کننده معضلات اجتماعی در کشور و تشکیل جلسه با مقام معظم رهبری مقرر شد اقدام های اساسی توسط برخی وزارتخانه ها و سازمان ها در کشور انجام گیرد که وزارت بهداشت موظف شد با همکاری وزارت علوم به صورت مشترک در خصوص موضوع اختلالات روانپزشکی و رفتارهای پرخطر با تکیه بر خودکشی اقدام نمایند.
وی اظهار کرد: در این راستا استان های ایلام، آذربایجان غربی و خراسان جنوبی به سرگروهی کرمانشاه نسبت به پیگیری معضل خودکشی، اختلالات روانپزشکی، رضایتمندی از زندگی زناشویی و نشاط اجتماعی اقدام می کنند.
حاجبی در ادامه گفت: در بحث خودکشی پرخطرترین شاخص اقدام به خودکشی است بخصوص تجربه نشان می دهد در یک ماه اول اقدام مجدد برای خودکشی صورت می گیرد و در این طرح کسی که اقدام به خودکشی می کند باید قبل از ترخیص تحت نظر روانپزشک قرار گیرد.
در این جلسه دکتر ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز با اشاره به وجود معضل جدی خودکشی در غرب کشور گفت: هر چند کارهای بزرگ تحقیقاتی و ریشه یابی در این خصوص انجام داده ایم اما با توجه به آمار بالای خودکشی در استان نیازمند کار بیشتری هستیم.
در ادامه دکتر رامین رضایی زنگنه قائم مقام معاونت توسعه وارت بهداشت نیز با اشاره به دستاورد ارزشمندی که این نشست ها در پی دارد گفت: بیکاری، اعتیاد و طلاق دست به دست هم داده اند تا ما با آمار بالایی از خودکشی در استان کرمانشاه مواجه باشیم.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی.

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.