به گزارش خبرنگار ایرنا، یاور محمدی روز یکشنبه در بازدید از کارگاه آموزش فرش دست باف در روستای لنجاب از توابع سنقر و کلیایی افزود: این دوره های آموزشی به همت اداره صنعت، معدن و تجارت و توسط شرکت تعاونی فرش دست باف روستایی از محل اعتبارات شهرستان برگزار می شود.
وی گفت: با توجه به نیاز روستاییان به درآمد بیشتر به دلیل افزایش مخارج خانواده های روستایی به دلیل تغییر در سبک زندگی و نیازهای فرزندان آنها، رونق فرش دست باف برای ارتقا درآمد و کیفیت سطح زندگی روستاییان لازم و ضروریست.
فرماندار سنقر و کلیایی شرکت روستاییان در کلاسهای آموزش و آگاهی آنها از نحوه انتخاب نوع فرش، نقشه و مصالح آن برای ارتقا کیفیت و فروش بهتر را مورد تاکید قرار داد.
محمدی از حمایت فرش بافان فعال روستایی با اختصاص تسهیلات بانکی با سود پایین خبر داد.
رئیس شرکت تعاونی فرش دست باف روستایی سنقر و کلیایی هم گفت: تاکنون در روستاهای حسین آباد امجدی، کلسفید و لنجاب با شرکت 120 نفر، دوره های تکمیل مهارت قالی بافی برگزار شده و ادامه این کار در صورت اختصاص اعتبار در 17 روستای دیگر هم برنامه ریزی شده است.
قدرت الله احمدی افزود: در پایان دوره ها در صورت تمایل فرش بافان، امکانات فرش بافی از قبیل مواد اولیه، دار قالی و نقشه در اختیار آنها قرارداده خواهد شد و فرش های بافته شده نیز به صورت تضمینی با قیمت مناسب ازآنها خریداری می شود.
سنقرو کلیایی در فاصله 86 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده و روستای لنجاب هم در فاصله 30 کیلومتری غرب سنقر قرار دارد.
7446/8066 خبرنگار:هادی رنجبر ** انتشار دهنده:علی مولوی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.