تردد روی پل چم بشیر کرمانشاه حالا به خاطر سرقت میل گرد های زیرپل مسدود شده و نیروهای شهرداری بلافاصله دو راه انحرافی در حاشیه این پل ایجاد کرده بودند که تردد مردم با مشکل مواجه نشود.

به گزارش جماران، ایسنا نوشت: هرچه نگاه می کردم بازهم متوجه نمی شدم از کجا رفته اند زیرپُل! فاضلاب زیر پل اجازه نمی داد کسی به راحتی در آن تردد کند، از طرفی ارتفاع پل هم چندان زیاد نبود که کسی به راحتی بتواند زیر آن برود.

در حال کنکاش چگونگی این سرقت عجیب بودم که یکی از نیروهای شهرداری که کنارم بود با دستش به راه خاکی باریکی در حاشیه پل اشاره کرد و گفت از آنجا رفته اند.

نزدیک‌تر که شدیم بوی فاضلاب شدیدتر می شد. از طرفی جرات نزدیک شدن به پل را هم نداشتم چون خوب می دانستم حالا دیگر مقاومتی ندارد و به قول نیروهای شهرداری هر آن ممکن است فرو بریزد، برای همین ترجیح دادم با حفظ فاصله از همان دور محل سرقت را تماشا کنم.

دزدها از راه باریک کنار پل، زیر آن رفته بودند و با پتک به جان بتن ها افتاده و تمام میل گردهای زیرپل راه سرقت کرده بودند. میل گردهایی که بار یک پل راه به دوش می کشیدند و با قطع آنها پل عملا هیچ توانی برای تحمل بار ترافیکی که روی آن بود را نداشت!

با این شرایط خوب می شد فهمید که خطر از بیخ گوشمان رد شده بود چون اگر به قول مشاور پل کمی دیرتر یا حتی یک روز دیرتر ماجرا لو می رفت، احتمال سقوط پل و وقوع یک فاجعه وجود داشت.

از چگونگی فهم ماجرای سرقت میل گردهای زیرپل که پرسیدم، پرویز جمشیدی معاون ترافیک شهرداری منطقه یک کرمانشاه که کلافه از گرما و دردسر پل بود، گفت خانم این سرقت ها سریالی است، فقط همین یک پل که نیست. اولین بار سرقت میل گردها زیر پل قره سو که در بزرگراه امام (ره) قرار دارد را فهمیدیم و بعد برای بررسی بیشتر شهردار منطقه یک دستور داد که تمام پل های عبوری سطح جاده را بررسی کنیم که دیدیم وضعیت بیشتر پل ها همینطور است و میل گردهای آن ها به سرقت رفته است.

از زمان سرقت می پرسم می گوید: خیلی وقت است چون میل گردهای بریده شده باقی مانده زنگ زده اند و مشخص است حداقل چند ماهی است که میل گردها سرقت شده اند.

در حین این صحبت ها حسین منتظریان مسئول عمران شهرداری منطقه یک هم که کنارمان بود گفت بعضی از این پل ها با شرایط فعلی شاید بار ثقلی را تحمل کنند، اما اگر کوچکترین زلزله ای بیاد به راحتی تخریب می شوند و بعد هم با کلافگی گفت این سرقت ها ادامه داد و سریالی است و مطمئنا بیشتر پل های دیگر شهر هم همین وضعیت را دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.