فرماندار سرپل ذهاب از ساخت 15 هزار و 297 واحد مسکونی زلزله زدگان این شهرستان خبر داد.

فرماندار سرپل‌ذهاب گفت: ۱۷ هزار واحد مسکونی در جریان زلزله  ۲۱ آبان سال ۹۶ در این شهرستان تخریب شد که از این تعداد تاکنون ۱۵ هزار و۲۹۷ واحد مسکونی ساخته شده است.

به گزارش جماران، محبت جمالی نیا روز چهارشنبه در جلسه بررسی روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی در سرپلذهاب، با بیان اینکه 15 هزار و 297 واحد مسکونی برای زلزله زدگان سرپل ذهاب ساخته شده است، گفت: از مجموع واحدهای ساخته شده هفت هزار و ۱۶۱ واحد در داخل شهر و هشت هزار و ۱۳۶ واحد مسکونی روستایی است که یک کار سنگین و عملکرد بسیار مناسبی است.

وی اظهار داشت: تهدید زلزله در سرپل ذهاب به یک فرصت برای مهاجرت معکوس روستاییان به شهر تبدیل شد و تعداد واحدهای ساخته شده در روستا نشان می دهد که ساخت و ساز روستایی سه درصد رشد داشته و افزایش ۲۰ درصدی مهاجرت معکوس از شهر به روستا انجام شده است.

نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت:در حوزه مقاوم سازی نیز اقدام های بسیار خوبی انجام شده که ۵۷۰ واحد مسکن مهر شهید شیرودی تنها بخشی از مقاوم سازی های صورت گرفته است.

جمالی نیا اضافه کرد: در حوزه بازسازی مدارس نیز تهدید زلزله به فرصت تبدیل شد به گونه ای که در جریان زلزله ۳۲ واحد آموزشگاهی تخریب شد اما با همت خیران و اعتبارات دولتی ۵۷ مدرسه احداث شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.