به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از استانداری کرمانشاه، هوشنگ بازوند در نشست هماهنگی بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس استان کرمانشاه که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار و مقامات نظامی و انتظامی استان و مدیران عضو کمیته‌های مختلف برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه نقش بسیار برجسته ای در دوران ۸ سال دفاع مقدس داشته است. در واقع جنگ از این استان آغاز شد و در این استان هم به پایان رسید.

وی افزود: در دوران دفاع مقدس ۲۶ هزار شهید از استان کرمانشاه و دیگر استان‌ها در خاک این استان جان خود را فدای حفظ این کشور و این نظام مقدس کردند.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: مردم شجاع و مقاوم این استان در طول ۸ سال جنگ حدود هزار بار بمباران سنگین هوایی را تجربه کردند و در دفاع از این کشور جان عزیزان‌شان را تقدیم کردند.

مدیر ارشد استان خاطرنشان کرد: نقش کرمانشاه در آئین ملی چهلمین سالگرد دفاع مقدس باید شکل ویژه ای به نمایش گذاشته شود و حتماً یک روز به کرمانشاه اختصاص داده شود.

وی دفاع مقدس را مظهر همه خوبی‌ها و ارزش‌های والاست دانست و اظهار داشت: مصداق عینی و کامل تمامی خوبی‌ها و ارزش‌های والا مانند شهادت، ازخودگذشتگی، ایثار، مقاومت، استقامت، خداباوری، خودباوری و … را در دفاع مقدس می‌توان پیدا کرد.

استاندار کرمانشاه اقتصاد مقاومتی را برگرفته از تجربه افتخار آمیز دوران دفاع مقدس دانست و افزود: در دوران جنگ توانستیم در مقابل تکانه‌های شدید در حوزه‌های نظامی و امنیتی و اقتصادی و … به خوبی و با اقتدار، مقاومت کنیم و در واقع اقتصاد مقاومتی را می‌توان الگویی برگرفته از تجربه افتخارآمیز دوران ۸ سال دفاع مقدس دانست.

وی تأثیرات دفاع مقدس را منحصر به داخل کشور ندانست و گفت: دفاع مقدس نقش بسیار مهمی در بیداری نهضت مقاومت در منطقه داشته است و نقطه اوج آن مکتب حاج قاسم سلیمانی است که باید در آئین چهلمین سالروز دفاع مقدس به شکل شایسته‌ای به آن پرداخته شود.

مدیر ارشد استان افزود: خانواده‌های شهدا، رزمندگان و ایثارگران و آزادگان بسیاری در استان کرمانشاه داریم که باید از طریق رسانه‌ها و به ویژه صداوسیما، پیام این عزیزان و خاطراتشان از جنگ تحمیلی به گوش مردم برسد.

وی تاکید کرد: دستاوردهای افتخارآفرین دفاع مقدس و ارزش‌های والای آن دوران باید به شکل شایسته ای به نسل امروز و آینده سازان فردا معرفی و منتقل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.