آیت‌الله «مصطفی علما» روز دوشنبه در دیدار مدیرکل آموزش و پرورش، معاونان و رییس دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه به مناسبت بزرگداشت مقام معلم، افزود: روز معلم روزی بزرگ به بلندای آفتاب است و امیدوارم همه ما هم برای مردم، هم برای خود و هم برای خدا خدمتگزاران خوبی باشیم.

او در ادامه با اشاره به سالروز شهادت استاد شهید مطهری به عنوان روز معلم تاکید کرد: کسانی که آن فیلسوف و فقیه بزرگ را به شهادت رساندند، خوب فهمیدند چه شخصیت بزرگی را ترور کرده اند زیرا امثال شهید مطهری در جامعه و براساس رسالت معلمی روشنگری دارند و مجموعه جامعه را با معارف دین براساس عقلانیت آشنا می کنند.

این استاد حوزه‌های علمیه بااشاره به صداقت فرهنگیان در همه ادوار تصریح کرد: معلمان در همه دوران ها از بهترین و نجیب ترین افراد بوده اند و این قشر مورد وثوق مردم می باشند، زیرا همواره دغدغه مند بوده اند.

وی اظهارداشت: ما از لحاظ ثروت علمی حرف اول را در دنیا می زنیم، زیرا معارف بزرگ الهی و عقلانی را به وفور در دسترس داریم و این موهبت بی بدیلی است که در هیچ کجای دنیا نظیرش را نمی توان سراغ گرفت.

او یادآوری کرد که برای نمونه وقتی در فحوای ادعیه اسلامی غور و تفکر می کنیم، توحید محض و ناب را می توان مشاهده کرد و استفاده از این گنجینه های بی مانند بستگی به میزان عقلانیت همه ما دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به لزوم تلاش در حوزه های معرفتی و علمی گفت: علامه طباطبایی (ره) همواره تاکید داشتند هر ۲ سال یک بار باید تفسیر قرآن جدید نوشته شود، زیرا حرف و سخن تازه می آید و برای مردم باید حرف روز مطرح شود.

آیت‌الله علما افزود: خوشبختانه ما محتوای بسیار بلند و والایی داریم زیرا اگر این محتوا و سرمایه‌های بزرگ علمی نبود، امام راحل (ره) نمی توانست انقلاب بزرگ اسلامی را بوجود آورد و امثال شهید مطهری هم نمی توانستند آثار گرانقدر و ارجمند علمی را به رشته تحریر در آورند.

امام جمعه کرمانشاه همچنین با اشاره به دهم رمضان سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) افزود: حضرت خدیجه (س) شخصیت بزرگی داشت که هیچ‌گاه از خاطره پیامبر(ص) زدوده نشد و برای بسط و گسترش اسلام با همه وجود تلاش می کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نیز با قدردانی از مجموعه حمایت ها و هدایت های آیت الله علما از دستگاه تعلیم و تربیت گفت: در سال گذشته اتفاقات خوبی در حوزه تعلیم و تربیت رخ داد که از جمله آن ها می توان به رتبه نخست ساماندهی نیروی انسانی در کشور اشاره کرد.

مجید یزدان پناه افزود: در سال گذشته همچنین رتبه اول را در شورای آموزش و پرورش بدست آوردیم، ضمن این که در حوزه های پرورشی، سواد آموزی و تربیت بدنی رتبه اول کشور را کسب کرده ایم.

استان کرمانشاه حدود ۳۲۵ هزار دانش آموز و نزدیک به ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.